آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقموسسات جهانی شیعه

همایش تکریم بخشدارهای شهر مقدس کربلا برگزار شد

همایش تکریم و تجلیل از بخشدارهای شهر مقدس کربلا، توسط مؤسسه نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله، برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مراسم روز گذشته (شنبه) برابر با 15 ژانویه 2022 میلادی با هدف گرامی داشت خدمات ارزنده ده ها تن از بخشداران شهر مقدس کربلا، و با حضور شخصیت های برجسته اجتماعی، فرهنگی، دینی، مذهبی و سیاسی، برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام و المسلمین شیخ “طالب صالحی” مسئول دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا، دقایقی را به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان در نطق خود درباره اهمیت “منشور حمایت از ایتام عراق” و تأکید مرجعیت شیعه بر این منشور با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام در زمینه یاری رسانی به ایتام، مطالبی را بیان کرد.

پس از حجت الاسلام و المسلمین صالحی، دکتر “حسین منگوشی” قائم مقام بخشدار شهر مقدس کربلا به نمایندگی از دولت عراق، به ایراد سخنرانی پرداخت و به تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح بزرگ “منشور حمایت از ایتام عراق” پرداخت و گفت: دولت عراق از صمیم قلب این طرح را دوست دارد و در کنار آن می ایستد و از آن حمایت می کند تا به مراحل پایانی خود برسد و به طور کامل در سراسر عراق اجرا شود.

از سوی دیگر “ماجد مسعودی” رئیس دفتر کمیساری عالی حقوق بشر عراق، در شهر مقدس کربلا دقایقی به سخنرانی پرداخت و به همکاری خود بین مؤسسه نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام با این کمیساری، اشاره کرد.

در ادامه برنامه هم کیلیپی ویدئویی درباره فعالیت های این مؤسسه به نمایش گذاشته شد و سپس دقایقی، برخی از شاعران سرشناس عراق به خواندن شعر پرداختند و در پایان برنامه بخشداران شهر مقدس کربلا از دست حجت الاسلام و المسلمین شیخ “مصطفی محمدی” رئیس مؤسسه نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام هدایایی را به رسم یادبود دریافت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا