جهان اسلام

درخواست گروه های حقوق بشری از سازمان ملل در رابطه با کودک کشی عربستان سعودی

گروه های حقوق بشری از سازمان ملل متحد خواستند بیش از این در اعلام نام عربستان سعودی بعنوان یک کشورکودک کش، تعلل به خرج ندهد.

 

گروه های حقوق بشری از سازمان ملل متحد خواستند بیش از این در اعلام نام عربستان سعودی بعنوان یک کشورکودک کش، تعلل به خرج ندهد.

به گزارش گاردین، سه گروه عمده طرفدار حقوق کودکان در گزارشی اعلام کردند سال گذشته عربستان سعودی در بمباران نقاط مختلف یمن جان دستکم ۱۲۰ کودک را گرفته است. 

به گزارش گاردین، دو گروه عمده طرفدار حقوق کودکانSave the Children   و Watchlist on Children و چند گروه بین المللی دیگر اعلام کردند که عربستان سعودی تنها در سال گذشته دستکم جان 120 کودک را در یمن گرفته است.

براساس این گزارش، این گروه ها که در زمینه حقوق کودکان در جهان فعال هستند، با ذکر این مطلب از سازمان ملل متحد خواستند از افشای کودک کشی های عربستان سعودی در یمن هراس نداشته باشد.

سازمان ملل متحد قرار است ماه آینده گزارش سالیانه خود در مورد نقض حقوق کودکان در درگیری های نظامی را منتشر کند و این گروه ها خواسته اند تا نام رژیم سعودی در این گزارش ثبت شود.

لازم به یادآوری است، سال گذشته مدیر کل وقت سازمان ملل متحد ـ بان کی مون ـ اعلام کرد به دلیل قطع کمک های مالی ریاض به این سازمان مجبور شده نام عربستان سعودی را از لیست کشورهای کودک کش خارج کند.

عربستان سعودی و ائتلاف عربی همراه کننده این کشور، در سایه سکوت سازمان های بین المللی در میانه سومین سال حملات خود به کشور یمن هستند.

این حملات که با محاصره این فقیرترین کشور عربی همراه است، جان ده ها هزار تن از غیر نظامیان یمنی را گرفته و یا مجروح ساخته و با ویران نمودن زیر ساخت های یمن عامل شیوع بیماری های خطرناک در این کشور شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا