جهان اسلام

فرود 7 فروند بالگرد آمریکایی در مناطق تحت اشغال داعش در کرکوک

۷ فروند بالگرد نظامی آمریکایی در اراضی تحت کنترل داعش در «الحویجه» واقع در جنوب غرب کرکوکِ عراق فرود آمده و پس از یک ساعت این محل را ترک کردند.

 

۷ فروند بالگرد نظامی آمریکایی در اراضی تحت کنترل داعش در «الحویجه» واقع در جنوب غرب کرکوکِ عراق فرود آمده و پس از یک ساعت این محل را ترک کردند.

این تصاویر که این بار توسط نیروهای پیشمرگه و به وسیله تلفن همرا ثبت شده، نشان می دهد که شش فروند بالگرد نظامی آمریکا، از یک بالگردِ مدلِ «شین هاوک» این کشور که معمولا برای انتقال نیرو و تجهیزات از آن استفاده می شود، محافظت می کنند و یک ساعت پس از فرود در مناطق تحت اشغال تروریست ها در اطراف شهر «الحویجه»، این منطقه را ترک میکنند.

فرماندهان نیروهای پیشمرگ کرد، در اینباره تاکید کرده اند که آنها در جریان این انتقال نبوده اند و هیچ هماهنگی قبلی در این خصوص صورت نگرفته است .

«رشید نوزاد» از فرماندهان نیروهای پیشمرگ در محور کرکوک که خود ناظر فرود بالگردهای آمریکایی بوده است، در این باره گفت: این بالگردها در ارتفاع بسیار پایین بر فراز نیروهای پیشمرگ پرواز می کردند و به سوی مناطق تحت کنترل داعش رفتند و بعد از یک ساعت بار دیگر از همان مسیر بازگشتند.

وی افزود: ما اطلاع رسمی در خصوص هویت این بالگردها نداریم اما از علائم و نمادهایی که بر روی آنها بود، مشخص شد متعلق به آمریکایی ها بوده اند.

این فرمانده پیشمرگه، تاکید کرده است که به نظر وی این بالگردها در تلاش برای انتقال عناصر و سرکرده های داعش از «الحویجه» بوده اند، چرا که بزودی عملیات آزادی این منطقه نیز آغاز خواهد شد.

تاکنون هیچ کدام از مسئولان عالیرتبه وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق در خصوص فرود این بالگردها در مناطق تحت کنترل تروریست ها اظهار نظر نکرده اند.

ولی بدنبال نشر این تصاویر در فضای مجازی عموم مردم بر این باورند که این تصاویر دلیل محکم دیگری بر ارتباط و همکاری برخی نیروهای فرامنطقه ای با سنی های تندروی داعش است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا