اخبارجهانجهان اسلام

دعوت مشاور سازمان های حقوقی شیعی به مقابله با افراط گرایی کورکورانه ابرقدرت ها

حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد تقی ذاکری، مشاور سازمان های حقوقی شیعی، جامعه ى بین الملل و سازمان های حقوقی بین المللی را به اعمال فشار علیه کشورهای بزرگ جهان برای مقابله با افراط گرایی کورکورانه دعوت کرد.

این درخواست ايشان در جلسه اى با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، علما، فعالان و جوانان که در شهر “دیترویت” در ایالت میشیگان آمریکا گرد هم آمده بودند، مطرح شد.

شیخ محمد تقى ذاکری در حاشیه این جلسه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه، گفت: در این جلسه، به نقش فعالیت های دینی در خاورمیانه و جهان و تاثیر آن در مقابله با افراط گرایی، پرداخته شد.

وی افزود: بنده هم در این جلسه به بیانیه رسمی موسسه جهانی آیت الله العظمی سيد صادق شیرازی خطاب به جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی بین المللی اشاره کردم که در آن از آنها خواسته شده بود به کشورهای بزرگ جهان فشار بیاورند تا در راستای پایان یافتن افراط گرایی در جهان گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری افزود: حاضرین در این جلسه نیز بر خطر افراط گرایی دینی در از بین بردن امنیت در منطقه، بخصوص خاورمیانه تاکید کردند و بر اهمیت تلاش دسته جمعى برای مقابله با آن تاکید داشتند.

لازم به ذکر است، در این جلسه مسئولان سازمان جهانى شیعه رایتس واچ و سازمان “مسلمان آزاده” نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا