جهان اسلام

هشدار دولت پاکستان به افراط گرایان «لال مسجد» در اسلام‌آباد

پاکستان فعالیت‌های سیاسی و مذهبی «مولانا عبدالعزیز» امام جماعت افراطی لال مسجد در پایتخت این کشور را غیرقانونی اعلام کرد.

 

پاکستان فعالیت‌های سیاسی و مذهبی «مولانا عبدالعزیز» امام جماعت افراطی لال مسجد در پایتخت این کشور را غیرقانونی اعلام کرد.

همچنین دولت مرکزی پاکستان گروه تاسیس شده، توسط سنی های تندرویِ لال مسجد اسلام آباد، موسوم به «سازمان شهدا» را غیر قانونی  دانسته و تمام فعالیت‌های سیاسی و مذهبی این گروه را ممنوع اعلام کرد.

با وجود گذشت ده سال از عملیات ضد تروریستی علیه لال مسجد در اسلام آباد، دولت پاکستان مجوز برگزاری بزرگداشت برای کشته شدگان در این عملیات را نداده است.

دولت اسلام‌آباد تهدید کرده است در صورتی که هر گونه فعالیتی توسط افراط گرایان لال مسجد صورت گیرد، برخورد سختی با آنها می‌کند.

«سازمان شهدا» که به «مولانا عبدالعزیز» وابسته است اعلام کرده که این دستور دولت را قبول نخواهد کرد و آن را رد کرده است.

قرار بود سنی های تندرو، به مناسبت دهمین سالگرد حمله به «لال مسجد» که منجر به کشته شدن دهها تروریست و کشف و ضبط صدها قبضه اسلحه سبک و سنگین شد؛ گروه موسوم به «سازمان شهدا» کنفرانسی برگزار کرده و یاد تروریست های به هلاکت رسیده را گرامی بدارد.

شایان ذکر است، اخیرا گروه‌های افراط گرا نظیر سپاه صحابه و لشکر جهنگوی که از سوی دولت پاکستان ممنوع الفعالیت شده بودند با تغییر رویکرد ظاهری خود سعی می‌کنند وارد فضای سیاسی این کشور شوند که به گفته کارشناسان، بسیار خطرناک است.

خاطر نشان می‌شود جمعه هفته گذشته، در نتیجه وقوع دستکم سه انفجار تروریستی بیش از 350 تن از شیعیان در شهرهای پاراچنار و کویه پاکستان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

مسئولیت این  انفجارهای تروریستی را نیز، سنی های تندروی وابسته به گروه های تروریستی فعال در پاکستان برعهده گرفتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا