جهان اسلام

بذل و بخشش مسبب وبا در یمن برای درمان آن

ولیعهد سعودی که آغازگر جنگ علیه یمن و مسئول فجایع انسانی ناشی از آن از جمله شیوع وبا در این کشور است، در اولین تصمیم خود بعد از ولیعهد شدن، ۶۶ میلیون دلار برای درمان «وبا» در یمن اختصاص داد.

 

ولیعهد سعودی که آغازگر جنگ علیه یمن و مسئول فجایع انسانی ناشی از آن از جمله شیوع وبا در این کشور است، در اولین تصمیم خود بعد از ولیعهد شدن، ۶۶ میلیون دلار برای درمان «وبا» در یمن اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری حکومت عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولیعهد جدید عربستان سعودی دستور اختصاص 66 میلیون و 700 هزار دلار برای فعالیت های مبارزه با شیوع «وبا» در یمن را صادر کرد.

این در حالی است که، «مریتسل ریلانو» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرده که تاکنون 1265 نفر در یمن در اثر ابتلا به «وبا» از آغاز شیوع آن  ـ در ماه آوریل ـ جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: 193 هزار مورد نیز تاکنون مبتلا به این بیماری شده اند و احتمالا تا آخر ماه اوت، 300 هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند.

حال «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به مرکزی موسوم به «مرکز امداد رسانی و اقدامات بشردوستانه ملک سلمان» دستور داده است تا «در پاسخ به درخواست سازمان بهداشت جهانی و سازمان یونیسف برای مبارزه با وبا و تامین آب و محیط زیست سالم» 66 میلیون و 700 هزار دلار به این سازمان ها پرداخت کند.

«عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه» ناظر کل این مرکز نیز، از این اقدام «محمد بن سلمان» تمجید نموده و آن را توجه بشردوستانه بزرگ و کریمانه وی به ملت یمن، دانست.

عبدالعزیز که کشورش مسبب همه این بحران های انسانی و ویرانی ها و کشتار سه ساله در یمن است، همچنین از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواسته تا قاطع در برابر همه کسانی که در مسیر کارهای بشردوستانه در یمن مانع تراشی می کنند، بایستند و از سازمان های مربوطه خواست تا به سرعت اجرای برنامه های خود را جهت نجات ملت یمن اجرا کنند.

شایان ذکر است، عربستان سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه ای علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به جان ده ها هزار تن را گرفته و یا مجروح ساخته.

همچنین این حملات منجر به انهدام ساختار زیربنایی یمن، آوارگی میلیونها نفر، شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا