آمریکااخبارجهانجهان اسلام

پرونده جاسوسی پلیس از مسجدی در کالیفرنیا دادگاهی شد

دادگاه عالی ایالات متحده پرونده جاسوسی پلیس فدرال از یک مسجد را بررسی می‌کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهانه)؛ فرانس پرس گزارش داد: سه نفر از جمله امام مسجد اورنج کانتی در لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا از پلیس فدرال آمریکا به خاطر جاسوسی از بنیاد و مسجد مذکور شکایت کرده‌اند. بررسی این شکایت از دیروز آغاز شده است.

این سه مسلمان می‌گویند از سال ۲۰۰۱ به بعد هدف جاسوسی FBI قرار داشتند و این جاسوسی‌ها تنها به خاطر دین آنها بوده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین متهم است تا سال ۲۰۰۷ با اعزام نیروهای نفوذی خود به مساجد اورنج کانتی، برخی مسلمان را وادار به ترک دین خود و جاسوسی برای پلیس کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده برنامه جاسوسی دولت و پلیس به دین خاصی ربط نداشته و همه مکان‌ها را شامل می‌شده است. با این حال بعد از حملات ۱۱ سپتامبر مسلمانان هدف نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا قرار گرفتند.

هفت سال قبل کریگ مونتیل که با نام مستعار «فاروق العزیز» فعالیت می‌کرد، فاش کرد: FBI به من پول می‌داد تا در مساجد لس‌آنجلس و اورنج کانتی در کالیفرنیای جنوبی نفوذ کنم تا اطلاعات شخصی مسلمانان را در اختیار آنان بگذارم.

مونتیل که اهل کالیفرنیاست، اقرار کرد که از تابستان ۲۰۰۶ م به مدت حدود ۱۵ ماه از سوی FBI استخدام شد تا از مسلمانان مساجد اورنج کانتی در کالیفرنیای جنوبی جاسوسی کند.

وی به عنوان یک سوریِ فرانسوی‌تبار به مساجد و مراکز اسلامی می‌رفت و ادعا می‌کرد که می‌خواهد با ریشه‌های اسلامی خود دوباره پیوند برقرار کند.

این فرد جاسوسی را پس از یک دوره آموزشی فشرده از سوی FBI آغاز کرده که طی آن به او یاد دادند چگونه وانمود کند مسلمان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا