جهان اسلام

کودکان قربانیان اقدامات تروریست داعش درعراق

بیش از پنج میلیون کودک عراقی به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

 

بیش از پنج میلیون کودک عراقی به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ در بیانیه ای، ضمن اعلام این مطلب، جنگ با گروه تروریستی داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ های تاریخ معاصر توصیف و اعلام کرد: در مناطقی از  عراق همچنان  ازکودکان ارعاب و خشونت باورنکردنی رنج می برند.

این سازمان افزود: کودکان عراقی به قتل رسیده، زخمی و ربوده شده و یا به تیراندازی و کشت و کشتار در یکی از وحشیانه ترین جنگ های معاصر وادار شدند.

براساس بیانیه یونیسف، عناصر داعش برای مجازات خانواده ها و جلوگیری از فرار آنها در موصل،  کودکان را هدف گلوله قرار داده  و آنها را به خاک و خون می کشند.

آمارهای بین المللی حاکی است که بیش از صد هزار غیرنظامی که نیمی از آنها را کودکان تشکیل می دهند، در مرکز شهر موصل در شرایط بسیار خطرناکی تحت محاصره هستند.

یونیسف در این باره در بیانیه خود یادآور شد: از زمان تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش هایی از مناطق عراق، جان بیش از هزار کودک توسط عناصر این گروه تروریستی به صورت مستقیم گرفته شده و بیش از ۱۱۰۰ کودک نیز زخمی شده اند و علاوه بر این بیش از ۴۶۵۰ کودک نیز از خانواده هایشان جدا مانده اند که از وضعیت دقیق بسیاری از آنها آماری در دست نیست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا