جهان اسلام

نجف اشرف میزبان نخستین آموزش قرائت به سبک عراقی

نخستین دوره آموزش قرائت قرآن به سبک عراقی به همت دارالقرآن آستان علوی در شهر نجف در حال برگزاری است.

 

نخستین دوره آموزش قرائت قرآن به سبک عراقی به همت دارالقرآن آستان علوی در شهر نجف در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، «سید هانی موسوی» ناظر بر اجرای طرح آموزش قرائت قرآن به سبک عراقی در این باره تصریح کرد: دارالقرآن کریم با توجه به احساس مسئولیت در برابر حفظ سبک عراقی در تلاوت قرآن و احیای میراث اصیل عراقی اقدام به اجرای طرحی ملی موسوم به «حمایت علوی از قرائت به سبک عراقی» کرده است.

وی با بیان این که هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و تقویت مهارت قاریان قرآن در تلاوت به سبک عراقی است، از ثبت‌نام ۱۲۰  نفر از قاریان عراق در این طرح خبرداد.

موسوی در ادامه با بیان این که این طرح در سه سطح برگزار می‌شود، افزود: ۳۷ تن از ثبت نام‌کنندگان برای شرکت در سطح اول که از صبح روز جمعه (۱۷ فرودین ماه)آغاز شده و تا ده روز ادامه دارد، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این دوره، دروس و سخنرانی‌های متعددی توسط اساتید برجسته قرآنی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ارائه می‌شود، به‌طوری که استاد فاضل عرام ماده صوت، استاد حیدر کاظمی ماده لحن، استاد احمد نجفی، ماده احکام تلاوت و استاد امیر کعبی، بهبود عملکرد صدا و صحت تلاوت را تدریس می‌کنند.

یادآور می‌شود، در جهان اسلام، دو سبک اصلی در زمینه قرائت قرآن وجود دارد که شامل سبک عراقی و سبک مصری است که هر سبک دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های خاص خود است.

سبک عراقی تلاوت قرآن، از شیوه‌های استوار و متمايز در قرائت قرآن کریم است که حزن، اندوه و خشوع در تلاوت از ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا