جهان اسلام

فعالیت های گوناگون و متنوع موسسات تابع مرجعیت در ماه مبارک رمضان

تواصل المؤسسات الخيرية والثقافية التابعة للمرجعية الشيرازية في مختلف انحاء العالم فعالياتها المختلفة في ايام شهر رمضان العظيم، حيث شملت هذه الفعاليات حيث اقيمت الامسيات القرانية والقيت المحاضرات الدينية، فيما وزعت المساعدات والاعانات والسلات الرمضانية والمبالغ المالية على العوائل المتعفة والفقيرة وعوائل الايتام.

موسسات فرهنگی ـ خیریه تابع دفتر مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، همچون سال های گذشته به فعالیت های خود در ماه مبارک رمضان در سراسر دنیا ادامه می دهند. 

اقامه محافل انس با قرآن، سخنرانی های مذهبی و تربیتی، کمک های مادی و معنوی از قبیل سبد غذایی ویژه ماه رمضان و دستگیری از نیازمندان و ایتام، فعالیت هایی هستند که این موسسات در ماه پر فضیلت رمضان به آن می پردازند.

 

یکی از این مراکز و وموسسات فعال در این ماه مبارک، دفتر معظم له در شهر «لکهنو» در هند است که با برگزاری مراسم در حسینیه «سید تقی» شهر لکهنو، پذیرایی علما، فضلا، خطبا و مبلغین بود.

در این مراسم که با پوشش رسانه های هندی همراه بود، «حجت الاسلام سید سیف عباس نقوی» وکیل مرجعیت شیعه در کشور هند و «حجت الاسلام سید رضا رضوی» در مورد اهمیت تبلیغ و روش های کاربردی آن سخنرانی کردند.

از دیگر فعالیت های این دفتر، «حضور حجت الاسلام سیف عباس نقوی» وکیل مرجعیت در رسانه های رسمی هند و شرکت در برنامه های تربیتی و اخلاقی و همچنین پاسخ به شبهات و مسایل شرعی شیعیان هند می باشد. 

 

 

دفتر «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، در کشور افغانستان نیز، فعالیت هایی گوناگون دارد. 

«حجت الاسلام والمسلمین سید عسکر حیدری» وکیل معظم له، در افغانستان اقدام به توزیع کمک های مادی و معنوی به خانواده های فقیر و نیازمند وهمچنین ایتام بی سرپرست نمود. 

این کمک ها شامل سبد غذایی ویژه ماه رمضان و مبالغ نقدی و نیز لوازم ضروری و ما یحتاج زندگی بود.

 

 

«موسسه فرهنگی دارالمهدی و القرآن الکریم» در حسینیه کربلائیهای اصفهان نیز فعالیت های چشمگیری را در دستور کار خود قرار داده است. 

این موسسه برنامه هایی مانند آموزش و محافل انس با قرآن ـ ویژه بانوان و آقایان ـ در رده های سنی مختلف، برپایی مجالس وعظ و ارشاد دینی و برگزاری مسابقات قرآنی با اهدای جوایزی نفیس به نفرات برتر در ماه مبارک رمضان را اجرا می نماید.

 

 

«موسسه فرهنگی و دینی آیت الله العظمی شیرازی» در کشور نیجریه نیز در ایام ماه مبارک رمضان، شاهد برپایی جلسات تفسیر قرآن و جلسات آشنایی با تعالیم و فرهنگ «اهل بیت علیهم السلام» با حضور «حجت الاسلام شیخ ابراهیم معظم» می باشد که از سوی علاقه مندان و شیعیان نیجریه مورد استقبال خوبی قرار گرفته است . 

 

 

در همین راستا «موسسه سید الشهدا علیه السلام» شهر مقدس کربلا نیز با اهدای سبدهای غذایی و کمک های مالی و ما یحتاج زندگی به 700 خانوار از اقشار نیازمند و همچنین خانواده شهدای نیروهای مردمی  ـ حشد الشعبی ـ این شهر، در راستای عمل به رهنمود های مرجعیت شیعه کوشا بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا