آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

توییت سازمان ملل متحد در سالگرد حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا در افغانستان

یک سال از حمله تروریستی سنی‌های تندرو به مرکز آموزشی “سیدالشهداء علیه السلام” در غرب کابل که موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده‌ها تن از شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در افغانستان شد، می‌گذرد.

به گزارش اخبار شیعه؛ “ریچارد بنت” گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان، حالا بعد از یک سال، با انتشار تویئتی، با خانواده‌های شهدا همدردی کرده و گفته که باید برای قربانیان عدالت را جست ‌و جو کرد.

۱۸ ثور 1400 برابر با 18 اردیبهشت، در یک سال قبل، انفجارهای تروریستی دقیقا زمانی که دانش آموزان در حال خروج از مکتب سیدالشهدا علیه السلام بودند، رخ داد که دست‌کم ۸۵ نفر که بیشترین آنها ، دانش‌آموزان دختر بودند به شهادت رسیدند.

اکنون و پس از گذشت یکسال از این جنایت هولناک ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان، با انتشار تویئتی، پیامدهای ناکامی در حفاظت از جامعه هزاره‌های شیعه را وحشتناک معرفی کرد.

گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد افزوده: از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، حمله‌های وحشیانه علیه جامعه هزاره که برخی از آنها را داعش به عهده گرفته، ادامه یافته است.

گفتنی است، پس از قدرت گرفتن سنی‌های تندروی طالبان ، حمله‌های مرگباری شیعیان افغانستان به ویژه هزاره‌ها را هدف قرار داده است، فقط در ماه رمضان گذشته بیش از هزار نفر از شیعیان در حمله‌های تروریستی که غالبا داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفته ، شهید و مجروح شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا