جهان اسلام

انجیلی منسوب به «برنابا» با مژده ظهور آخرین پیامبر

انجیلی قدیمی که ظهور پیامبر اسلام را بشارت داده، به موزه آنکارا منتقل شد.

 

انجیلی قدیمی که ظهور پیامبر اسلام را بشارت داده، به موزه آنکارا منتقل شد.

ترکیه متنی از یک انجیل چرمی را که گفته می‌شود انجیل از دست رفته «برنابا» با پیش بینی ظهور حضرت «محمد صلی الله علیه و آله» است، تحت نظارت نگهبانان مسلح به موزه انتوگرافی در شهر «آنکارا» منتقل کرد.

گفته می‌شود این دست نوشته تاریخی که با خط طلایی نوشته شده، ارزشی به قیمت 14 میلیون یورو دارد و به زبان آرامی ـ زبان مادری حضرت «عیسی علیه السلام» ـ نوشته شده است و شامل پیش بینی ظهور حضرت «محمد صلی الله علیه و آله» می باشد.

اعتقاد بر این است که «برنابا» یکی از شاگردان حضرت «عیسی مسیح علیه السلام» بوده و در انجیل او آمده است که حضرت «مسیح علیه السلام» هرگز به صلیب کشیده نشده و در حالی که زنده بوده به بهشت می‌رود و «یهودا» ـ یکی از حواریون خائن ایشان ـ به جای حضرت «عیسی علیه السلام» مصلوب می‌شود.

علاوه بر این، این کتاب مقدس اعلام می دارد که حضرت «عیسی علیه السلام» پسر خدا نبوده، بلکه تنها پیامبری است که صحبت از کلام خدا می نماید.

این انجیل مقدس برای نخستین بار در سال 2000 توسط پلیس از یک باند قاچاق در ناحیه مدیترانه به دست آمد و از آن پست تاکنون در سالن «عدالت» آنکارا نگهداری می‌شد.

روزنامه ترکیه ای «حریت دیلی نیوز» در گزارشی که در سال 2012 منتشر شد، اعلام کرده بود که این انجیل 8 سال دیگر با نظارت پلیس به موزه انتوگرافی منتقل خواهد شد.

برخی هواداران این متن گفته اند، که این نوشته می‌تواند سبب از هم پاشیدن مسیحیت شود. با این حال کارشناسان هنوز درباره ماهیت اصلی این کتاب متقاعد نشده‌اند و برخی از تندرو های مسیحی واتیکان نیز آن راساختگی دانسته و یا به جاعلان قرون وسطی نسبت می دهند، ولی برای ادعای خود هنوز مدرکی ارائه نکرده اند. 

گفتنی است، مهترین ویژگی این انجیل پیش بینی ظهور حضرت «محمد صلی الله علیه و آله» است و این امر به تنهایی می‌تواند اثباتی برای دین اسلام بوده؛ ایجاد کننده عدم تعادل در میان قدرت‌های جهان و بی‌ثباتی در دنیای مسیحیت باشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا