آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

یکی از طراحان حمله به دانشگاه کابل به اعدام محکوم شد

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که یکی از طراحان حمله به دانشگاه کابل به اعدام محکوم شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “طارق آرین” سخنگوی وزارت کشور افغانستان در توییتر خبر داده که فردی به نام «عادل» از طراحان حمله به دانشگاه کابل به اعدام محکوم شده است.

یکی از طراحان حمله به دانشگاه کابل به اعدام محکوم شد

آرین در ادامه افزود: او در یک محکمه (دادگاه) علنی به اعدام محکوم شده است.

روز گذشته، دادگاه عالی افغانستان در صفحه فیسبوک خود جریان زنده تصویری بدون صدا محاکمه متهمین طراحی حمله اخیر به دانشگاه کابل را به اشتراک گذاشت.

در احکام صادره توسط محکمه ابتدایی آمده که عادل به جرم “طراحی حمله تروریستی و آدم‌ربایی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شد.

متهم دوم، «عبیدالله» به جرم عضویت درگروه تروریستی داعش، مین‌ گذاری، انتـقال مواد انفجاری و آدم‌ ربایی به ۲۵ سال حبس تنفیذی، و «عبدالکبار» فرد سوم را به جرم خیانت ملی، عضویت در گروه داعش و آدم‌ ربایی به ۱۲ سال زندان محکوم کرده است.

همچنین «خدابخش» فرد چهارم را به جرم عضویت در گروه داعش و آدم‌ ربایی به ۱۲ سال حبس تنفیذی محکوم کرد.

محکمه فرد پنجم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده، و فرد ششم، به دلیل نبود اسناد و شواهد، تبرئه شده است. به این افراد گفته شده که حق استیناف‌ خواهی آنها محفوظ است.

مراحل بعدی در روند قانونی پرونده مجرم محکوم به اعدام، رفتن به دادگاه استیناف است. در صورت تایید شدن حکم به دادگاه عالی افغانستان ارجاع داده خواهد شد و در نهایت، حکم اعدام به امضای رئیس جمهوری نیاز دارد.

یک و نیم ماه پیش “امرالله صالح” معاون اول رئیس جمهوری افغانستان از بازداشت طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل خبر داده بود.

در حمله تروریستی سه فرد مسلح انتحاری به دانشگاه کابل در دوم نوامبر ۲۲ نفر جان باخته و ۴۰ تن دیگر مجروح شدند که بیشتر آنان دانشجو بودند. تعدادی از سنی های تندروی داعش که خود را شاخه “خراسان” نامیده اند با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا