جهان اسلام

یورش نظامیان پاکستانی به محل اقامت پناهجویان افغان در ایالت بلوچستان

برخی از رسانه‌های پاکستانی، گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور، با آغاز یک عملیات نظامی به منازل پناهجویان افغان در شهر «کویته» ایالت بلوچستان یورش برده‌اند.

 

برخی از رسانه‌های پاکستانی، گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور، با آغاز یک عملیات نظامی به منازل پناهجویان افغان در شهر «کویته» ایالت بلوچستان یورش برده‌اند.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی پاکستان با استفاده از زور وارد منازل پناهجویان افغان شده و تعداد زیادی از پناهجویان را بازداشت کرده‌اند.

منابع محلی با تایید این موضوع تصریح کردند که نیروهای امنیتی پاکستان به اتهام همکاری آنها با سنی های تندروی طالبان به منازل مسکونی پناهجویان افغان حمله کرده و تعدادی از پناهجویان را بازداشت کرده‌اند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

از سوی دیگر، برخی از منابع مدعی هستند که هدف این عملیات مراکز علنی طالبان و خانه‌های مشکوک مرتبط با فرماندهان این گروه بوده است.

آنها می‌گویند سنی های تندرو، به دلیل سالروز مرگ «ملاعمر» رهبر و بنیانگذار این گروه تروریستی، مراسم متعددی را در نقاط مختلف شهر کویته برگزار کرده بودند که نیروهای امنیتی از این کار ممانعت کردند.

«ستلایت تاون»، «بای پاس» و مناطق متعددی در شهر کویته هدف این عملیات قرار گرفته و نیروهی امنیتی با استفادهاز تردبان و یا شسکستن درب منازل وارد آنها می شوند.

از طرفی، دسترسی پناهجویان افغان در این مناطق به شهر کویته قطع شده است، زیرا نیروهای پلیس با استفاده از این وضعیت پناهجویان افغان را تحت فشار قرار داده و از آنها اخاذی می کنند.

به گفته افغان‌های مقیم کویته بسیاری از پناهجویان افغان که بازداشت شده‌اند در واقع هیچ ارتباطی با سنی های طالبان ندارند و همه این ها بهانه ای برای بازگرداندن حجم بیشتری از پناهجویان افغان به افغانستان است.

پیش از این نیز، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از عملکرد پاکستان اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی پاکستان به صورت گسترده‌ای پناهجویان افغان را سرکوب و بازداشت می نمایند و این کشور اصرار دارد پناهجویان افغان را به افغانستان بازگرداند، در حالی که این کشور امنیت مناسبی ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا