جهان اسلام

۱۴ شهید و ۱۱ زخمی در پی انفجار در منطقه کورم ایجنسی پاکستان

سنی های تندرو همچنان شیعیان مظلوم پاکستان را هدف قرار می دهند.

 

سنی های تندرو همچنان شیعیان مظلوم پاکستان را هدف قرار می دهند.

در پی انفجار یک بمب کارگذاشته شده در مسیر اتوبوس شیعیان پاکستان، دست کم 14 تن از جمله یک زن و یک کودک به شهادت رسیده و 11 تن مجروح شدند.

مجروحان این حادثه تروریستی، به مراکز درمانی منتقل شده اند، ولی حالی عمومی آنها وخیم گزارش شده و احتمالا به تعداد شهدا افزوده خواهد شد.

یک مقام محلی در منطقه «کورم ایجنسی» گفته است که سنی های تندرو، یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه «کورم ایجنسی» کار گذاشتند و آن را از راه دور منفجر کرده اند.

عارف خان یک مقام اداره قبایل در شهر شیعه نشین «پاراچنار» گفت: این بمب هنگامی منفجر شد که اتوبوس از یک ناحیه مسکونی در منطقه شیعه نشین «کروم ایجنسی» عبور می‌کرد.

منطقه کروم ایجنسی هم مرز با افغانستان است.

ساعتی پس از این انفجار تروریستی نیز، گروهی از سنی های تندروی جدا شده از گروه تروریستی طالبان، موسوم به جماعت الاحرار مسئولیت این حمله به شیعیان را بر عهده گرفت اما گروه تروریستی داعش نیز ضمن بیانیه ای مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفته است.

به نظر می رسد، سیاست‌های اتخاذ شده مورد ادعای حکومت پاکستان، برای برقراری امنیت در این مناطق حساس با شکست روبرو شده و دولتمردان پاکستان باید به فکر شیوه‌های دیگری برای مهار گروه‌های تروریستی باشند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا