آفریقااخبارجهانجهان اسلام

درگذشت یکی از علمای سرشناس شیعه در کنیا

شیخ “عبداللهی ناصر” که در سال ۱۹۳۲ در شهر مومباسا در کنیا به دنیا آمد، در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ او اندیشمندی بزرگ بود و در تألیف کتب دینی سهم بسزایی داشت. بسیاری از مردم شرق و مرکز آفریقا با خواندن کتاب‌هایی که توسط وی نوشته شد، پیرو اهل بیت علیهم السلام شده‌اند.

“عبداللهی ناصر” که درگذشته از خطبا و علمای مهم اهل تسنن مومباسا بود، در سال ۱۹۷۵ میلادی به مذهب حقه تشیع گروید.

اهل تسنن و مراکز وابسته به آنها در عربستان فعالیت‌های زیادی علیه او انجام دادند و با تطمیع و تهدید تلاش کرده‌اند وی را برگردانند که موفق به این کار نشدند.

وی در یک مصاحبه درباره علت گرایش به تشیع گفته بود: من با فضایل امیر مؤمنان علی علیه السلام آشنا شدم و به تدریج احساس کردم علی بن ابی طالب علیهما السلام برترین مسلمان پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله است. مدتی بعد کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی به دستم رسید. جلد اول آن را که خواندم به حقانیت شیعه پی بردم. سپس به مسجد شیعیان رفتم و پس از آن هم کتاب‌های زیادی خواندم و بالاخره شیعه شدم.

این عالم برجسته طی دو دهه گذشته، با معلومات بسیار وسیع خود در زمینه تاریخ اسلام و اصول عقاید شیعی، در چند مرحله به مناظره با علمای وهابی در کنیا پرداخت.

سلسله سخنرانی‌های شیخ “عبداللهی ناصر” که در قالب نوارهای صوتی و تصویری همچنان در میان مسلمانان این کشور، و در مناطق حاشیه اقیانوس هند توزیع می‌شود نیز از عوامل مشوق بومیان مسلمان در روی آوردن به مذهب اهل البیت علیهم السلام بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا