جهان اسلام

دیدار مسئولان مرکز گردهمایی مؤسسه النبأ با مفتی اهل سنت عراق و رئیس مرکز فتوای این کشور در شهر مقدس کربلا

برخی از مسئولان «مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» با مفتیِ اهل سنت عراق و رئیس مرکز فتوای این کشور دیدار کردند.

 

برخی از مسئولان «مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» با مفتیِ اهل سنت عراق و رئیس مرکز فتوای این کشور دیدار کردند.

برخی از مسئولان مرکز گردهمایی «موسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» که برای اطلاع از تلاش های بی دریغ عتبات مقدس عراق، در خدمت رسانی به زائران حسینی در زائر سرای سید الا.صیاء حضور یافته بودند؛ ضمن باز دید از این مجموعه با «دکتر شیخ مهدی احمد الصمیدعی» مفتیِ اهل سنت عراق و رئیس مرکز فتوای این کشور، که به شهر مقدس کربلا سفر نموده بود، دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، الصمیدعی در باره سفر خود به شهر مقدس کربلا گفت: حضور ما در این شهر مقدس با انگیزه ی گشودن راهی برای مشورت در مسائل مرتبط با وحدت عراق؛ گفتگو در زمینه ی آنچه در عراق رخ می دهد و تأکید بر وحدت صف برای مبارزه و جنگ با دشمن عراق، یعنی داعش بود.

بر اساس این گزارش، وی افزود: امروزه تمام سرزمین و ملت عراق از سوی دشمن هدف قرار گرفته شده و شرایط حاکم می طلبد برای جلوگیری از تهاجم وحشیانه ی دشمن دارای یک موضعگیری بوده و ضمن هم صدایی با یکدیگر؛ در راه متوقف نمودن فتنه ها بکوشیم.

«آقای علی الطالقانی» نویسنده، روزنامه نگار و رئیس مرکز گردهمایی «النبأ» درباره ی این دیدار گفت: در این دیدار درباره فعالیت های مؤسسه النبأ مطالبی بیان شد و سپس نقطه نظرهای مدیر مرکز فتوا و اظهارات وی را در زمینه اتفاقات عرصه سیاسی ـ دینی عراق شنیدیم.

وی افزود: در این دیدار از سوی هیئت مرکز گردهمایی «مؤسسه النبأ» و مرکز «دفاع از حقوق بشر آدم» از آقای دکتر مهدی احمد الصمیدعی و شیخ عامر البیاتی و هیئت همراه با تقدیم لوح سپاس و شماری از تولیدات فرهنگی مؤسسه ی «النبأ» قدردانی به عمل آمد.

همچنین مرکز فتوا در پاسخ به دعوت کوسسه انباء برای شرکت این مرکز در کنگره «اعتدال در دین و سیاست» استقبال کرده و تشکر نمود.

در پایان نیز «دکتر الصمیدعی» از هیئت مرکز گردهمایی النبأ و «مؤسسه جهانی آدم» دعوت کرد که از ساختمان و مقر جدید مرکز فتوا در مسجد «ام الطبول» بازدی به علمل آورند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا