مقام تلزینبیه در شهر مقدس کربلا پس از سالها ساختوساز، افتتاح شد

مقام تلزینبیه در شهر مقدس کربلا پس از سالها ساختوساز، افتتاح شد

تل زینبیه محل وقوف حضرت زینب سلامالله علیها در روز عاشوراست و آن حضرت از این مکان نظارهگر صحنههای میدان کربلا بودند.

این مکان به دلیل جایگاه معنوی خود همواره مورد توجه زائران و محبان اهل بیت علیهم السلام بوده است.

در صحن حضرت زینب سلام الله علیها و براساس طراحی جدید، برای ایجاد فضای زیارتی متناسب با جمعیت میلیونی زائران، ساختمان قبلی تل زینبیه تخریب شد و با همت مهندسان و استادکاران ایرانی، سازه جدیدی در ۴ طبقه (۲ طبقه زیر سطحی و دو طبقه روسطحی) با زیربنای ۴ هزارو ۴۰۰ مترمربع در حال تکمیل است.

در طراحی جدید این مقام، گنبدی با ارتفاع بیش از ۱۱ متر بر فراز تل زینبیه ساخته و نصب شده است به گونهای که ارتفاع آن از ارتفاع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام بلندتر نیست.

سال گذشته بخشی از این مکان مقدس بهصورت محدود به روی زائران اربعین باز شد، اما امسال همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین این مکان تکمیل و آماده حضور زائران شده است.

بر همین اساس تل زینبیه شستوشو و پس از آن توسط خادمان این آستان مفروش شد.

ساختمان پیشین تل زینبیه در یک طبقه و تنها ۳۸۰ مترمربع وسعت داشت که فضای بسیار کمی را در اختیار زائران قرار میداد.

گفتنی است که آستان مقدس حسینی اعلام کرد در راستای افزایش ظرفیت پذیرش زائران درهای مقام تل زینبیه از روز هفتم محرم تا سیزدهم محرم فقط به روی بانوان زائر باز خواهد بود.






