عتبات و اماکن مقدسه

پایان مسقف سازی خیمه گاه حسینی تا 3 ماه دیگر

عملیات مسقف سازی خیمه گاه حسینی تا 3 ماه دیگر تمام می شود.

 

عملیات مسقف سازی خیمه گاه حسینی تا 3 ماه دیگر تمام می شود.

«حاج فاضل مهدی ابودگه» مسئول خیمه گاه امام حسین علیه السلام، از پایان عملیات مسقف سازی خیمه گاه حسینی تا 3 ماه دیگر و آغاز طرح توسعه این مکان مقدس پس از این تاریخ خبر داد.

ابودگه با بیان اینکه نقشه برداری زمین اطراف خیمه گاه حسینی انجام شده و در اختیار دست اندرکاران قرار گرفته، افزود: تا سه ماه دیگر عملیات ساخت این زمین در 3 طبقه و به مساحت 2500 متر آغاز می‌شود که این سبب فراهم شدن امکانات بیشتر برای برگزاری مراسم مختلف می شود.

وی ادامه داد: در طرح توسعه خیمه گاه امام حسینی، مجموعه‌ای شامل مدرسه دینی، استراحتگاه، سالن غذاخوری و بخش اداری ساخته می شود که البته با فضای خیمه گاه یکی خواهد شد.

ابودگه، با اشاره به طرح توسعه اطراف حرم سیدالشهدا علیه السلام و صحن عقیله زینب سلام الله علیها گفت: این طرح از خیابان شهدا شروع می شود و تا خیابان قبله ادامه دارد که طی آن احداث 2 طبقه تونل زیر زمینی برای حمل و نقل ماشین در نظر گرفته شده است و صحن عقیله بنی هاشم سلام الله علیها نیز در 3 طبقه احداث می شود.

وی با اشاره به عملیات تسقیف حیاط خیمه گاه حسینی که از چهار سال پیش، آغاز شده است، گفت: امروز 90 درصد عملیات مسقف‌سازی خیمه گاه به پایان رسیده و تا 3 ماه دیگر، با اتمام کامل عملیات، فضای بیشتری برای حضور زائران مهیا می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا