آسیااخبارایرانبدون دستهجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

ضریح بقیع در ایران ساخته شد

خبرهای رسیده به خبرنگار شیعه ویوز در تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که ضریح بقیع در این شهر ساخته شده است.

در همین راستا یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: مجموعه ای از جوانان مؤمن و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از حدود پنج سال پیش، ساخت ضریع بقیع را آغاز کرده و اخیرا به پایان رسانده اند.

وی همچنین گفت: پروژه ساخت این ضریح منور، از روز اول به طور کامل محرمانه و بی سر و صدا آغاز شد زیرا تیم اجرا کننده، به شدت نگران سیاسی شدن این موضوع بوده اند.

این منبع آگاه در ادامه افزود: در واقع نیت این جوانان آماده کردن این ضریح برای روزی است که انشاالله سرزمین حجاز از دست رژیم فاسد و فاسق آل سعود آزاد شود تا پس از آن این ضریح مبارک به مدینه منوره انتقال داده شود و در محل قبر مبارک ائمه بقیع قرار گیرد و بعد از آن حرم مطهری نیز در این مکان مقدس ساخته شود اما این جوانان بیم آن داشته اند که رسانه های ضد شیعی و ضد ایرانی این موضوع را به ابزاری برای تحریک آل سعود علیه شیعیان تبدیل کنند.

در مورد محل ساخت این ضریح، این منبع مطلع به خبرنگار شیعه ویوز گفت: این جوانان در منطقه ای در شرق تهران، ساخت این ضریح را شروع کردند و ساخت آن نزدیک به پنج سال به طول انجامید.

او در مورد محل تأمین هزینه های ساخت ضریح بقیع، گفت: همه هزینه های این پروژه توسط افراد نیکوکار که جزو عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند، تأمین شده و به هیچ وجه ارگان سیاسی در این موضوع دخیل نبوده است.

در پایان لازم به یادآوری است که وهابی های آل سعود پس از محاصره مدینه منوره در سال ۱۳۴۴ قمری (برابر با 31 فروردین 1305 شمسی)، قبرستان بقیع و بقعه‌ های آن را تخریب کردند. بارگاه منور چهار تن از ائمه اطهار از جمله امام حسن، امام سجاد، امام باقر، امام صادق (علیهم السلام) در این محل قرار دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا