عتبات و اماکن مقدسه

گرویدن جوان فنلاندی به مذهب تشیع

یک جوان فنلاندی مذهب تشیع را برگزید.

 

یک جوان فنلاندی مذهب تشیع را برگزید.

وی علت اصلی گرویدنش به اسلام و مذهب حقه تشیع را جاذبه‌های دین اسلام و رسیدن به آرامش درونی عنوان کرد.

این جوان فنلاندی که در آستان مقدس رضوی با ادای شهادت های سه گانه، شیعه شده، نام رضا را برای خود انتخاب کرده است.

رضا درباره مسلمان شدنش می گوید: پیش از این تصوری کلی از اسلام داشتم، ولی اکنون که آگاهی بیشتری از اسلام دارم، احساس می‌کنم به واقعیت زندگی نزدیک‌تر شده‌ام.

وی افزود: من معلم هستم و شاگردان بسیاری از مذاهب مختلف در مدرسه ما تحصیل می‌کنند و همین اتفاق زمینه آشنایی با اسلام را برایم فراهم کرد.

وی اصلی‌ترین عامل این انتخاب را حس درونی توصیف کرد و ادامه داد: در ابتدا احساس خاصی به اسلام نداشتم، اما وقتی از نزدیک با احکام و دستورات آن آشنا شدم حس کنجکاوی و پرسشگری من تحریک شد و ترغیب شدم تا برای یافتن پاسخ پرسش ها مطالعه کنم.

این جوان تازه مسلمان، اسلام را کامل ‌ترین دین الهی ذکر کرد و گفت: زمانی که با قرآن آشنا شدم بسیار مشتاق بودم تا با مفاهیم آن آشنا شوم، لذا آن را با ترجمه مطالعه کردم و بسیار منقلب شدم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حس خوبی دارم، بسیار سبک شدم و تلاش می‌کنم تا با خواندن کتاب و مقاله جزئیات بیشتری راجع به این دین بدانم و با نظرات و دیدگاه‌های شخصیت‌های برجسته مسلمان آشنا شوم.

«رضا» با بیان اینکه فنلاند کشوری مهاجر پذیر است و مردم آزادانه می‌توانند با هر تفکر و عقیده‌ای زندگی کنند، افزود: اگر کسی تمایل به مسلمان شدن داشته باشد، به او کمک خواهم کرد تا آگاهانه مسیر درستی را انتخاب و در دنیایی که آشفتگی بسیاری وجود دارد به آرامش درونی برسد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا