آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقعربستان سعودی

تجمع‌های اعتراضی مقابل سفارت‌های عربستان در کشورهای مختلف همزمان با روز جهانی بقیع

روز گذشته، هشتم شوال و روز جهانی بقیع برخی شهرها و کشورهای جهان، شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز، مقابل سفارت عربستان سعودی با هدف درخواست بازسازی حرم بقیع بودند.

به گزارش اخبار شیعه؛ بزرگ مرجع جهان تشیع ، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله بیش از ده سال قبل ، هشتم شوال را روز جهانی بقیع نامگذاری کردند.

بر همین اساس هر ساله، میلیون‌ها شیعه در سراسر جهان، در روز جهانی بقیع ، مراسم و برنامه‌های مختلفی در اعتراض به این جنایت ضد اسلامی، ضد شیعی و ضد فرهنگی برگزار می‌کنند و خواستار بازسازی حرم بقیع می‌شوند.

روز گذشته در شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا، صدها نفر از شیعیان ، مقابل سفارت عربستان تجمع کرده و ضمن سردادن شعار و بر افراشتن برخی تصاویر و پلاکاردهایی، درخواست خود مبنی بر ساخت حرم بقیع را مطرح کردند.

بغداد پایتخت عراق نیز شاهد تجمع اعتراضی ده‌ها هزار نفر از پیروان اهل بیت علیهم السلام مقابل سفارت سعودی بود.
این شیعیان با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار و هشتگ‌های درخواست بازسازی حرم بقیع نوشته شده بود، از مقام‌های آل سعود خواستند با کنار گذاشتن اندیشه و اعتقادات انحرافی و تکفیری خود، به بازسازی حرم بقیع بپردازد.

ده‌ها روحانی و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این تجمع اعتراضی که با حضور شیعیان از شهرهای مختلف عراق شکل گرفت، شرکت کردند.

در پایان این تجمع اعتراضی ، بیانیه‌ای که حاوی درخواست بازسازی بقیع از حکومت سعودی بود به امضای هزاران نفر از شرکت کنندگان رسید و به وزارت خارجه عراق برای پیگیری این درخواست از مجرای قانونی و رسمی ، تحویل داده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا