عتبات و اماکن مقدسه

محافل قرآنی آستان حسینی در جزیره‌ «بالی» اندونزی

هیئت اعزامی از دارالقرآن آستان مقدس حسینی با هماهنگی سازمان حافظان و قاریان اندونزی، محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان را در مساجد جزیره «بالی» این کشور برگزار کرد.

 

هیئت اعزامی از دارالقرآن آستان مقدس حسینی با هماهنگی سازمان حافظان و قاریان اندونزی، محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان را در مساجد جزیره «بالی» این کشور برگزار کرد.

این هیئت قرآنی که متشکل از دو استاد حافظ کل قرآن بود، پس از برگزاری محافل قرآنی در سنگاپور، با همکاری سازمان حافظان و قاریان اندونزی موفق به برگزاری مجالس انس با قرآن در این کشور شدند.

تیم قرآنی اعزامی از عراق، پس از اقامه نماز به برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد «بیت الرحمه» که یکی از مساجد بزرگ این جزیره در شهر «دنپازار» است، اقدام کردند؛ این مسجد حدود ۱۵۰۰ نمازگزار را در بر‌می‌گیرد.

همچنین محفل انس با قرآن دیگری در مسجد «التقوی» در شهر «کلونکونک» و مجلسی دیگر در «حسینیه اهل الکساء» با حضور پیروان «اهل بیت علیهم السلام» این کشور برگزار شد.

منتظر المنصوری، حافظ قرآن و مسئول تبلیغ قرآنی بین‌الملل وابسته به آستان مقدس حسینی در این باره گفت: پس از برگزاری محفل قرآن در «حسینیه اهل الکساء» پرچمی مزین به اسامی «اهل بیت علیهم السلام» از سوی آستان مقدس حسینی به متولیان امر اهدا شد.

لازم به ذکر است، برنامه کلی برگزاری محافل انس با قرآن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حافظان اعزامی از آستان حسینی افتتاح می‌شد. 

سپس برادرانِ «المنصوری» سؤالات قرآنی حضار را که شامل شماره آیه، آیات بعد، قبل و چپ و راست صفحات قرآن بود، برای آن‌ها از حفظ تلاوت می‌کردند که این دقت و حسن حفظ دو حافظ عراقی، تعجب مسلمانان اندونزی را برانگیخته بود.

در پایان جلسات نیز حافظان اعزامی، به منظور تشویق حضار به تداوم در حفظ و قرائت قرآن، سؤالاتی از مردم می‌پرسیدند و با اهدای هدایایی تشویقی و تبرکی از آستان مقدس حسینی از ایشان تقدیر می‌کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا