فرهنگ و هنر

انتشار «زندگینامه امام علی علیه السلام» به زبان آذری در گرجستان

کتابی با عنوان چهل حدیث «زندگینامه امام علی علیه السلام» در گرجستان ـ به زبان آذری ـ پس از ترجمه به چاپ رسید.

 

کتابی با عنوان چهل حدیث «زندگینامه امام علی علیه السلام» در گرجستان ـ به زبان آذری ـ پس از ترجمه به چاپ رسید.

 این کتاب پس از چاپ، در بین محافل علمی و دانشگاهی گرجستان توزیع شد.

هدف از انتشار این کتاب، معرفی صحیح و حقیقی دین اسلام و زندگی «ائمه معصومین علیهم السلام» پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله» در کشورهای مسیحی‌نشین و ایجاد ارتباط با فرهیختگان و اندیشمندان این جوامع اعلام شده است. 

در مقدمه این کتاب پس از ذکر گوشه‌هایی از زندگی حضرت «امیرالمؤمنین علی علیه السلام» درباره ضرورت آشنایی هر چه بیشتر با سیره رفتاری «ائمه اطهار علیهم السلام» آمده است: بشریت برای خروج از نادانی و جهالت نیازمند راهنمایی انسان‌های اخلاق‌مدار بر پایه معنویت الهی است که در این میان، مطالعه و الگو‌پذیری از روش زندگی «ائمه معصومین علیهم السلام» در پیشگاه خداوند متعال و عمل به دستورات دین اسلام به منظور نیل به موازین آسمانی ارزش و اهمیت بسیاری دارد. 

در این کتاب همچنین شیوه زندگی حضرت «امیرالمومنین علی علیه السلام» به عنوان نمونه‌ای بی نظیر و الگویی ماندگار در رفتار اجتماعی جوامع، با انتخاب و گلچین چهل حدیث به عنوان هدیه به خوانندگان گردآوری شده است.  

کتاب چهل حدیث «زندگینامه امام علی علیه السلام» با تلاش «طغرل موسی‌اف» نویسنده و «دیلمان شه مردانلی» به عنوان مترجم این اثر، انتشار یافته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا