آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

اعتراض به اسلام ستیزی و ممنوعیت حجاب در هند

وضعیت مسلمانان هند و رفتارهای صورت گرفته توسط هندوها علیه مسلمانان، رفته رفته باعث شده که وضعیت این کشور به سمت بحران پیش برود و بعید به نظر نمی رسد در آینده ای نه چندان دور، جنگ داخلی میان مسلمانان و هندوها در هند به راه بیفتد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ چنین موضوعی نه تنها اعتراض مسلمانان هند را برانگیخته بلکه از گوشه و کنار جهان، برخی شخصیت های سرشناس سیاسی، دینی و فرهنگی نیز اقدام های ضد اسلامی در هند را مورد انتقاد قرار داده اند.

پروفسور «نوام چامسکی» نویسنده، زبان شناس، محقق مشهور و تحلیل گر سرشناس بین المللی طی اظهاراتی گفت: اسلام ستیزی، کشنده ترین شکل را در هند به خود گرفته و حدود ۲۵۰ میلیون مسلمان هندی را به اقلیت تحت تعقیب و مورد آزار و اذیت تبدیل کرده است.

وی در پیامی ویدئویی، گفت: اسلام ستیزی در سراسر غرب در حال رشد است اما کشنده ترین شکل خود را در هند به خود می گرفته است. حکومت ملی گرای هندوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به شدت جنایت ها را در کشمیر تحت اشغال هند، تشدید کرده است. کشمیر اکنون یک سرزمین اشغال شده است و به طور وحشیانه تحت کنترل نظامی قرار دارد.

از سوی دیگر “جان سیفتون” مدیر دفاع از آسیا در دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت: بزرگ ترین تهدید برای قانون اساسی هند، ترویج مذهب اکثریت توسط دولت هند و به ضرر اقلیت ها است. حزب “بهاراتیا جاناتا” و وابستگان آن، اظهارات نفرت انگیزی را علیه مسلمانان انجام می دهند تا رأی هندوها را در نزدیکی انتخابات جلب کنند.

وی افزود: این دولت، قوانین و سیاست هایی را اتخاذ کرده که به طور سیستماتیک علیه اقلیت های مذهبی و سایر گروه ها تبعیض قائل می شود و همچنین به منتقدان خود انگ می زند. کنگره آمریکا باید بر دولت هند فشار بیاورد تا نگرانی های خود را در قبال نقض حقوق بشر و اقلیت ها در هند بیان کند.

در همین حال شیخ “احمد بن حمد خلیلی” مفتی اعظم عمان از مقام های هند خواست همان گونه که در دوران حکومت مسلمانان در هند، غیرمسلمانان رفتاری جز احترام و انصاف از حاکمان خود نمی‌دیدند، حالا نیز به حقوق مسلمانان هندی احترام گذاشته شود.
وی فشارها و آزار و اذیت مسلمانان هند به ‌ویژه علیه زنان و پوشش آنها را محکوم کرد و خواستار فیصله یافتن آن در این کشور شد.

مفتی عمان در توییتی ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مسلمانان هند، آزار و اذیت آنان توسط دولت افراطی مودی در هند به ویژه آزار و اذیت اخیر دانشجویان مسلمان و ممنوعیت تحصیل و ورود آنها به دانشگاه به دلیل داشتن حجاب را محکوم کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا