اخبارافغانستانجهان

سازمان بین‌المللی مهاجرت: بیش از 70 % افغان‌ها زیر خط فقر و بیکار اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که دستکم ۷۰ درصد شهروندان افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بیکار اند. این دفتر وابسته به سازمان ملل افزوده است در حالی که اقتصاد افغانستان فروپاشیده، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط همچنان در حال اخراج کارگران و کارمندان خود هستند.


همزمان با این؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند. بر اساس آمارهای یونسیف، در سال جاری میلادی، حدود ۲.۳ میلیون کودک افغان دچار سوء تغذیه و ۸۷۵ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه حاد قرار دارند.  

یونیسف تاکید کرد که این وضعیت بحرانی افغانستان کودکان را در شرایط دشوار‌تری قرار داده و اساسی‌ترین حقوق آنان پایمال شده است. به گفته این نهاد سازمان ملل، فقر در افغانستان میلیون‌ها کودک را مجبور می‌کند برای کمک مالی به خانواده‌هایشان کار کنند و یافته‌های صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، حتی کودکان زیر شش سال هم در خیابان‌ها، مزارع یا در معادن به کارهای سخت مشغول ‌اند و از طرفی در چنین سنی در معرض انواع سوء‌ استفاده قرار دارند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارش تازه‌اش تاکید کرد که پس از وضع قوانین سختگیرانه طالبان برای زنان به ویژه ممنوع کردن تحصیل و کار آنان، کودکان دختر از این قوانین سختگیرانه بسیار آسیب‌ دیده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا