اخبارافغانستانپاکستانجهان

واکنش‌ها به دیدار وزیر خارجه طالبان با رهبر سپاه صحابه پاکستان

دیدار امیرخان متقی وزیر خارجه گروه طالبان با احمد لدهیانوی رهبر گروه سپاه صحابه در اسلام آباد پاکستان، بحث برانگیز شده است.

خبرگزاری شیعت نیوز پاکستان، پس از این دیدار در مطلبی نوشته که حمایت دولتی از رهبر گروه وهابی سپاه صحابه که هزاران مسلمان شیعه و صدها پرسنل امنیتی را به قتل رسانده، همچنان ادامه دارد.

این خبرگزاری در تیتر درشتی نوشته «رهبر سپاه صحابه قاتل معلمان پاراچنار در اسلام آباد با وزیر امور خارجه طالبان تحت حمایت دولت پاکستان دیدار کرد».

شیعت‌نیوز در ادامه گفته؛ درحالی‌که کفن های شهدای پاراچنار خشک نشده، سرکرده سپاه صحابه در دیدار با وزیر امور خارجه طالبان نشسته بود، و این یعنی بین آن‌ها تبانی وجود دارد.

این خبرگزاری به نقل از منابع موثق گفته که سپاه صحابه در فاجعه کشتار معلمان شیعه در پاراچنار دست داشته است.

سپاه صحابه که بزرگترین گروه ضد شیعیان در پاکستان به شمار می‌رود، از زمان تاسیس آن در سال 1985 تاکنون صدها حمله تروریستی علیه شیعیان در این کشور انجام داده.

ناظران با نگرانی می‌گویند اکنون که طالبان دوباره درهمسایگی و تحت حمایت پاکستان قدرت را در افغانستان به دست گرفته اند، نگرانی‌ها از وضع محدودیت و حذف فیزیکی شیعیان در این دو کشور نیز بیش‌تر شده است.

به گفته آنان، دیدار اخیر امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان با رهبرسپاه صحابه نشان داد که میان این دو گروه پیوند گسست ناپذیر وجود دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا