اخبارجهان

توصیه های هفت گانه سازمان جهانی نفی خشونت به جامعه بین المللی

سازمان جهانی نفی خشونت هفت توصیه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ، و ادای احترام به قربانیان تروریسم به جامعه بین المللی ارائه کرد.

این سازمان تأکید کرد که پدیده تروریسم بین‌المللی همچنان چالشی جدی برای بشریت و خطری آشکار برای میلیون ها نفر است، که این امر مستلزم مبارزه ای همه جانبه با انجام شیوه ها و روش های علمی است که به شکل مؤثری بتواند آثار سوء رشد افسارگسیخته آن را محدود و از گسترش آن جلوگیری نموده و موجب استیفای حقوق قربانیان این پدیده شوم جهانی شود.

این سازمان به مناسبت روز ویژه یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم پیامی ارسال کرد که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفت ، و با ارائه هفت توصیه، خواستار جبران خسارت قربانیان تروریسم و مبارزه با انواع خشونت در جهان شد.

این سازمان در پیام خود آورده است: یازدهم سپتامبر هر سال ، توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور ابراز همبستگی و همدردی با قربانیان تروریسم تصویب شده است ، معضلی که همه روزه در مقابل چشمان جهانیان به نمایش در می آید و علیرغم تلاش هایی که برای مبارزه با آن انجام شده است، راهکار مناسبی برای ریشه کنی آن یافت نشده است ، در حالی که این پدیده شوم کورکورانه تمامی ملت ها ، ادیان و نژادهای را هدف قرار داده و علاوه بر آن ، رنج مداوم بسیاری از جوامع بشری را به همراه داشته و خشم و وحشت را در دنیا برانگیخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که صدها قربانی تروریسم هم چنان نگران ، و خود و خانواده هایشان کماکان درگیر تبعات ناشی از اقدام تروریستی هستند ، به خصوص کسانی که پس از گرفتار شدن به دست گروه های تروریستی و یا مفقود شدن در مناطق خود، هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست ، علاوه بر آن که ده ها هزار نفر دیگر ، به دلیل اقدامات تروریستی ، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، از مخاطراتی چون کشتار جمعی، آوارگی و تعقیب و گریز ، هم چنان در رنج هستند.

این سازمان در این پیام هفت توصیه را مطرح کرده و امیدوار است که این راهکارها به کاهش درد و رنج قربانیان تروریسم و تامین امنیت جوامع آنها کمک کند و از جامعه جهانی به صورت عام و کشورهای مربوطه به صورت خاص خواسته است تا این دستورالعمل را جدی بگیرند.

توصیه های این سازمان عبارتند از:

۱- جبران خسارت و حمایت از افراد بیگناهی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در معرض آسیب تروریسم قرار گرفته اند.

۲- تشدید تلاش های بین المللی برای جستجو و نجات مفقودان اقدامات گروه های تروریستی.

۳- تلاش همه جانبه از طریق همکاری های بین المللی برای تخلیه اردوگاه هایی که خانواده های گروه های تروریستی در سوریه و عراق را در خود جای داده است.

۴- مبارزه با گروه های تندرو و اجازه ندادن به آنها برای سازماندهی دوباره و حملات مجدد.

۵- مبارزه با ایدئولوژی های افراطی و تحریک آمیز برای توسل خشونت و انجام آن در همه اشکال آن.

۶- مبارزه با کسانی که ایدئولوژی های افراطی و تروریسم را ترویج و از آن ، حمایت مالی و معنوی می کنند.

۷- حمایت از دولت ها و سازمان هایی که در راه مقابله با تروریسم، در حال مبارزه مستقیم بوده و یا به دنبال راهکارهای علمی و عملی برای مقابله با آن می باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا