اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز مشایه به سمت نجف اشرف به مناسبت شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

شیعیان جهان به خصوص مردم عراق  در ایام منتهی به  ۲۸ صفر ، از شهرهای مختلف ، مسافتی را با پای پیاده به سوی نجف اشرف طی می‌کنند ، تا به زیارت مرقد مطهر امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام مشرف شوند.

در سالروز شهادت پیامبر اکرم ، زائران عزادار با پای پیاده به سمت نجف اشرف جهت عرض تسلیت به محضر مقدس مولای متقیان رهسپار می شوند.

این روزها مسیرهای منتهی به نجف اشرف صحنه ی ورود تعداد بسیاری از زائران پیاده است که به منظور بزرگداشت شهادت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله برابر با روز پنج شنبه ۲۸ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری قصد عزیمت به حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را دارند.

همچنین موکب های خدمت رسانی در امتداد مسیرهای منتهی به نجف اشرف جهت ارائه خدمات به زائران و اسکان آنها در خانه های مسکونی نزدیک، مستقر شده‌اند.

همزمان پرچم سیاه «یا سید الأنبیاء والمرسلین» به مناسبت سالروز شهادت حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در ایوان طلای حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام نصب شده است.

شایان ذکر است، زیارت حضرت امیرالمومنین علیه السلام در سالروز شهادت پیامبر اکرم ، از بهترین و موکّدترین اعمال مستحبی به شمار می رود که در روایات شریفه از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ذکر شده است.

با توجه به منابع اسلامی، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مرگ عادی از دنیا نرفتند بلکه با زهر مسموم و به شهادت رسیدند ، لذا به‌ کار نبردن واژه ی «شهادت» برای ایشان یکی از مظلومیت‌های آن حضرت است ، در کیفیت مسمومیت پیامبر اکرم و اینکه چه کسانی و با چه انگیزه‌ای ایشان را مسموم کرده‌اند، روایات متعددی در منابع شیعه و اهل تسنن و در کتب مختلف تاریخی ، شرح ماجرا به وضوح بیان شده است.

در سال جاری در حالی که مراسم بزرگداشت زیارت اربعین به صورت میلیونی و  بی‌نظیر در شهر مقدس کربلا برگزار شد، طی روزهای منتهی به  ۲۸ صفر ، مشایه به سمت نجف اشرف به مناسبت شهادت پیامبر اکرم آغاز شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا