اخبارجهانعراق

تشکیل اتاق عملیات مشترک تامین امنیت زیارت اربعین در عراق

وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی تحت نظر فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور عراق شامگاه روز یکشنبه 29 مرداد، در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق، مفاد طرح امنیتی و خدماتی ویژه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برای زائران از داخل و خارج کشور را اعلام کرد. سخنگوی وزارت کشور عراق در ادامه افزود: بخشی از بُعد امنیتی مربوط به زائرانی است که از خارج از عراق می آیند، جایی که مکان هایی برای تجمع وسایل نقلیه در راستای تقویت پرسنل اداره های اقامت مشخص گردیده و همچنین حضور زنان در فرآیند بازرسی افراد ورودی نیز تقویت شده است. سخنگوی وزارت کشور عراق در این باره افزود: همچنین سازوکار ورود برای شهروندان سایر کشورها و به طور مشخص زائران افغانستان، پاکستان و هندوستان بر اساس قانون 76 سال 2017 در رابطه با اقامت اتباع خارجی در عراق ایجاد شد و اجازه ورود آنها از طریق شرکت‌ها و گروه های گردشگری مورد تایید سازمان گردشگری خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: فرماندهی وزارت کشور و دستگاه های امنیتی تلاش زیادی برای موفقیت مراسم اربعین انجام می دهند که امسال شاهد توسعه در زیرساخت بوده و شهروندان این مسئله را احساس خواهند کرد در حالی که جاده هایی برای خودروها و جاده های دیگری برای زائران پیاده همراه با تضمین دسترسی بسیار نزدیک به مرکز کربلای معلی وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا