اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

پیش بینی هوش مصنوعی از مشايه یا همان پیاده روی و زیارت اربعین در سال ۲۵۲۳ و بیانات آیت الله العظمی شیرازی در شب شام غریبان سال جاری

یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی به تازگی مشايه یا همان پیاده روی و زیارت اربعین حسینی در سال ۲۵۲۳ میلادی را پیش بینی کرده است که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است.

آن چه که از این تصاویر قابل مشاهده است ، علاوه بر انبوه زائرانی که در حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما ، به شکل با شکوهی حضور یافته اند ، تغییر ساختار گنبدها و و شکل حرم ها نیز قابل توجه است.

در این تصاویر ، فضای بین الحرمین هم به شکل زیبا و وسیع و همراه با بناهای مدرنی در آمده است ، و علاوه بر آن ساختمان های مرتفع و بلند در اطراف حرم های مطهر نیز خودنمایی می کند.

ساختمان های زیبا و مدرنی که بیشتر به هتل های مجلل و چند ستاره شباهت دارند نیز در این تصاویر به وضوح قابل مشاهده هستند.

لازم به ذکر است که آیت الله العظمی شیرازی در سخنرانی شام غریبان سال جاری فرمودند: خدای متعال در قرآن کریم ، مسلمانان را به آموختن بعضی صفات از مشرکان توصیه می‌کند.

ایشان در ادامه تاکید کردند : خدای متعال در آیه ۱۰۴ سوره نساء به مؤمنین می‌فرماید شما نیز مانند کفار در مقابل مشکلات ایستادگی کنید ، لذا باید در راه زیارت اربعین نیز برخی از رفتارها را از غیرمسلمانان آموخت.

معظم له با اشاره به این که گروهی از غیرمسلمانان برای برخی از مناسبت‌های دینی خود تسهیلات فوق العاده‌ای از جمله حذف گذرنامه یا تسهیل در اعطای ویزا و نیز رایگان یا ارزان شدن هتل ها و سایر نیاز‌های شرکت‌کنندگان را در نظر می‌گیرند ، به حکومت عراق و سایر کشورهای مسلمان توصیه فرمودند برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام از غیرمسلمانان بیاموزید و تلاش کنید هر آن چه به زیارت اربعین مربوط است را رایگان کنید.

آیت الله العظمی شیرازی در ادامه فرمودند اکنون که مردم عراق بخش عظیمی از اطعام رایگان را برای زائران فراهم کرده‌اند، حکومت عراق و تاجران بزرگ نیز همت کنند و سایر نیازها را برطرف کنند.

ایشان در ادامه تاکید فرمودند از مهمترین نیازهای زائران اربعین ، هتل و محل اسکان و تأمین وسایل حمل و نقل است که همگی باید رایگان باشد ، و علاوه بر آن تاجران و افراد متمول شیعه بایستی در این راه تمام همت خویش را به کار گیرند ، و علاوه بر احداث هتل های عالی ، برای توسعه حرم مطهر و شهر مقدس کربلا تمام توان خویش را به کار بگیرند.

معظم له تاکید فرمودند که همگان، مخصوصا جوانان عزیز باید حذف ویزا و گذرنامه ی زیارت اربعین در همه کشورها را مطالبه و آن را به عنوان خواست عمومی شیعیان در دنیا تبدیل کرده و جهت اجرا شدن آن تلاش کنند.

آیت الله العظمی شیرازی هم چنین تصریح فرمودند که حتی کشورهای غیر اسلامی نیز با مطالبه‌گری‌های مکرر برای رایگان شدن حمل و نقل و هر آنچه به زیارت اربعین مربوط است، در برابر مطالبات عمومی شیعیان در جهان ، موافقت خود را اعلام خواهند نمود.

حال با این توجه به فرمایشات آیت الله العظمی شیرازی و آن چه که هوش مصنوعی در سال ۲۵۲۳ میلادی پیش بینی کرده ، می توان ارتباطی میان آن ها پیدا کرد ؟!

و آیا آن چه که ایشان به شیعیان جهان و دولت عراق و کشورهای اسلامی و غیراسلامی توصیه کرده اند ، با همتی که همگان در این مسیر انجام خواهند داد ، به زودی محقق خواهد شد ؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا