آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقهيئت ها و شعائر حسينى

برنامه ویژه آستان مقدس حسینی برای برپایی مراسم عاشورا و دسته طوریج

آستان مقدس حسینی از تدوین برنامه ویژه دهه اول ماه محرم الحرام و مراسم دسته عزاداری طویریج با هدف کنترل و مدیریت جمعیت میلیون ها زائر خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازماندهی این مراسم قرار است توسط شعبه برنامه ریزی حرکت زائران و موکب های حسینی وابسته به بخش حفظ نظم در آستان مقدس حسینی انجام شود.

مهندس “میمون موفق” معاون مسئول این شعبه گفت: این برنامه ویژه برای مراسم عاشورا و مراسم دسته طویریج و ورود وخروج موکب های عزادری است که از شب اول ماه محرم اجرا شده است.

موفق افزود: میدان مرکزی منطقه بین الحرمین برای حرکت موکب ها تقسیم شده است. عرض آن 10 متر و تنها برای حرکت موکب ها اختصاص یافته است. اما دو طرف دیگر این منطقه یکی برای حرکت زائران و دیگری برای نشستن زائر است.

وی ادامه داد: فیلم های سال های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و شاخص های مثبت و منفی تشخیص داده شد تا برنامه ای کامل و یکپارچه ای برای مراسم عزاداری تدوین شود.

سه ورودی و چهار خروجی برای این مراسم درنظر گرفته شده است. این برنامه ویژه برای کنترل جریان جمیعت عزاداران از منطقه السلام که منطقه آغاز مراسم است، شروع می شود و تا صحن امام حسین علیه السلام و منطقه بین الحرمین و صحن اباالفضل العباس علیه السلام کشیده می شود.

معاون مسئول این شعبه گفت: تدوین برنامه اضطراری و توزیع مراکز پزشکی براساس تحلیل و تجزیه مکانی هر منطقه از جمله برنامه های این شعبه است.

به گفته وی توزیع مراکز پزشکی متناسب با حرکت زائران است و به دو نوع خدمات پزشکی جنرال و امدادی تقسیم می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا