آفریقااخبارجهان

شیعیان مراکش در انتظار اصلاح قانون جزا برای اعطای آزادی های مذهبی

پس از انتشار خبری مبنی بر تلاش برای اصلاح قانون جزایی مراکش، شیعیان این کشور منتظر دستیابی برای کسب آزادی مذهبی هستند.

روز شنبه در گزارشی که رسانه مراکشی هسپرس منتشر کرد، آمده است: پیروان مذهب شیعه در مراکش مشتاقانه منتظر انتشار قانون کیفری جدید هستند که اکنون در وزارت دادگستری در حال اصلاح است ، شیعیان امیدوارند که حذف جرم انگاری آزادی عقیده و اعطای حق آزادی برای انجام شعائر دینی در متن این اصلاحیه ها قرار گرفته باشد.

در این گزارش که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرده، آمده است: در میان شیعیان و پیروان سایر ادیان و مذاهب مانند مسیحیان مراکش ، انتظار اصلاح قانون مجازات و تصویب آزادی انجام امور عبادی و برگزاری شعائر دینی وجود دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است : با توجه به اینکه اقلیت های مذهبی در مراکش از جمله شیعیان با محدودیت های زیادی مواجه هستند، این امیدها در شرایط فعلی افزایش یافته است.

این رسانه خبری در گزارش خود اعلام کرد که با تعدادی از پیروان مذهب شیعه در مراکش تماس گرفته که همگی آنها خواستار جرم زدایی از آزادی عقیده و به طور کلی اختصاص موادی جدید در قانون اصلاح شده جهت حمایت قانونی از اقلیت های دینی و مذهبی شده اند.

در این گزارش به نقل از شهروند شیعه مراکشی محمد اکدید آمده است که او به برخی از تلاش های دولت به منظور حمایت از آزادی های فردی در مراکش ، و آنچه که در رابطه با آزادی عقیده در قانون کیفری آینده اصلاح خواهد شد، بسیار مطمئن است.

آکدید در ادامه گفته است انتظار می رود که قانون جدید ، آزادی های بیشتری را برای مراکشی ها تضمین کند زیرا این دقیقا همان واقعیتی است که ما در این کشور با آن روبرو هستیم و شرایط فعلی ، چنین تغییر رویه ای را ایجاب می کند.

وی هم چنین تاکید کرده که اصلاح این قانون از هویت‌های مذهبی مختلف در مراکش حمایت کرده و این رویداد ، گامی در جهت کاهش محدودیت ها برای بسیاری از شیعیان مراکشی خواهد بود که هنوز با این مشکل قانونی که آزادی عقیده را جرم انگاری می نماید، روبرو هستند.

اکدید خاطرنشان کرد: شهروند شیعه در نهایت مراکشی و مسلمان باقی می ماند، اما تفاوت آن ها در انتخاب عقیده و پیروی از برخی بزرگان دینی است که به دلیل برخی ملاحظات تاریخی آن را انتخاب نموده اند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که اصلاح قانون جزا نه تنها خدمتی به مراکشی های شیعه خواهد بود، بلکه خدمت به گروه های مختلفی است که پایبند به وظایف دینی و اخلاقی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا