جهان

عزاداری شیعیان آمریکایی در مرکز امام علی عليه السلام واشنگتن

شیعیان مقیم آمریکا در ایام فاطمیه، به عزاداری پرداختند.

 

شیعیان مقیم آمریکا در ایام فاطمیه، به عزاداری پرداختند.

مرکز شیعی امام علی علیه السلام در شهر واشنگتنِ آمریکا در ایام شهادت حضرت «صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها» ـ به روایت ٧٥ روز ـ شاهد برگزاری مجالس سوگ و ماتم بود.

در این مجلس که با حضور شيعيان از اقشار مختلف همراه بود، حجت الاسلام «شيخ فياض جعفر» از خطبای شیعی طی سخنانی با تاکید بر اهمیت احیای شعائر فاطمی، به تبیین و تشریح گوشه هایی از شخصیتِ بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا سلام الله عليها پرداخت.

همچنین، در این مجلس عزا، مرثیه خوانان اهل بیت علیهم السلام، ضمن یادآوری مصائبی که «حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها» در طول عمر شریف خود، بویژه پس از شهادت «رسول خدا صلی الله علیه و آله» متحمل شدند، شهادت ايشان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت گفتند.

لازم به ذکر است، این مجلس عزا به مدت دو شب برگزار شد و شب اول آن به صورت جلسه پرسش و پاسخ درباره سرور بانوان دو سرا برنامه ریزى شده بود که با استقبال خوبی از طرف جوانان روبرو شد.

مرکز مذهبی ـ فرهنگی امام علی علیه السلام در شهر واشنگتنِ آمریکا، از مراکز شيعيان در امريكا می باشد که اقدامات ارزنده ای را در راه معرفی فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در اين کشور انجام داده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا