اخبارپاکستانجهان

شمار تلفات انفجار در پاکستان به ۴۴ کشته و ۲۰۰ زخمی افزایش یافت

رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که شمار قربانیان حمله روز گذشته بر یک گردهمایی جمعیت علمای پاکستان در منطقه باجور ایالت خیبرپختونخواه به ۴۴ کشته و ۲۰۰ زخمی رسید.

این انفجار روز یکشنبه، 8 مرداد، زمانی به ‌وقوع پیوست که صدها تن در گردهمایی جمعیت علماء در شمال‌غرب پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان جمع شده بودند. ریاض انور، وزیر بهداشت ایالت خیبرپختونخوا ،روز گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته است که این یک حمله انتحاری بوده و بمب گذار خود را در نزدیکی صحنه منفجر کرده است.

براساس اطلاعات در زمان وقوع انفجار حدود ۴۰۰ تن در زیر یک چتر حضور داشتند. دولت از هلیکوپتری برای انتقال فوری زخمیان به شفاخانه استفاده کرده‌ است.

براساس گزارش‌ها ضیاءالحق حقانی، از رهبران جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمان در این انفجار کشته شده است. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، این حمله را محکوم کرده و هشدار داده است که عاملان این انفجار را مجازات خواهد کرد.

هیچ گروهی تا کنون مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه محلی گروه داعش اخیرا حملاتی را علیه جمعیت علمای پاکستان انجام داده است. سال گذشته، داعش گفته بود که پشت حملات خشونت ‌آمیز علیه علمای دینی پاکستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا