اخباراروپاجهان

همایش مسلمانان بیرمنگام برگزار شد

همایش مسلمانان شهر بیرمنگام انگلستان با موضوع اصلی «امید زنده ; مهدی عجل الله فرجه» و با حضور جمعی از سخنرانان مشهور جهان اسلام، همچون شیخ محمد حلی، سید شاهنشاه حسین نقوی و شیخ نورمحمد برگزار شد.

در این مراسم، که در سالن ایست ساید روم بیرمنگام بر پا شد مداحان و قاریان مختلف از اقصی نقاط دنیا برای گرامیداشت جشن بزرگ میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله اجرای برنامه نمودند.

این محفل از ساعت 9 صبح با ثبت نام شرکت کنندگان آغاز شد و پس از آن با تلاوت قرآن کریم ادامه یافت.

برخی از سخنرانان درباره نقش افراد در دوران غیبت کبرایِ حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بحث و گفتگو نمودند.

پس از آن، کارگاه های آموزشی متعددی در زمینه های مختلف مانند: نکاتی در مورد انتخاب همسر شایسته، نسل کشی هزاره ها، دشواری های پیشِ روی اسلام آورندگان، یافتنِ بهترین توانمندی های فردی برگزار شد.

این همایش با برگزاری جشن بزرگی به مناسبت میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله پایان یافت.

برخی از مداحان اهل بيت عليهم السلام مانند: آقایان علی فاضل، رشید حیدر، نزار القطری و فرحان علی وارث با اجرای مراسم به زبان های انگلیسی، اردو، فارسی و عربی، ضمن مشارکت دادن حضار، حال و هوای پرشوری را برای این محفل به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ رحمان الحائری وکیل آیت الله العظمی سیدصادق حسینی شیرازی و آقای قاسم فهد مدیر دفتر مرکزی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام در اروپا، از مهمانان ویژه ی دعوت شده به این همایش بودند.

لازم به ذکر است این همایش به صورت زنده از شبکه های ماهواره ای امام حسین علیه السلام ۳ و ۴ به زبانهای انگلیسی و اردو نیز پخش شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا