اخبارجهانجهان اسلام

ثبت نام ها و سامانه ها برای محدودیت زیارت اربعین

همه ساله در آستانه ی دهه اول محرم و آغاز تمهیدات برای زیارت اربعین حسینی مقامات سازمان حج و زیارت کشور ایران از سامانه های ثبت نام برای زیارت اربعین رونمایی می کنند که اغلب این سامانه ها به جاى تسهیل این سفر زیارتی موجب ایجاد محدودیت ها شده است.

 


همه ساله در آستانه آغاز ماه محرم و شروع تمهیدات سفر به عتبات جهت زیارت اربعین حسینی، مقامات سازمان حج و زیارت ایران از سامانه های ثبت نام رونمایی می کنند.

با اوضاع نابسامان اینترنت در ایران، اغلب این سامانه ها همواره با اشکالات فنی هم مواجه می شوند و نتوانسته اند موجب تسهیل و تسریع و رفاه حال زائران باشند .

از سوی دیگر در کنار این ثبت نام در سامانه که همراه با پرداخت مبلغی به عنوان بیمه ى زوار هم می باشد، انگیزه های اقتصادی و منفعت طلبی نیز زوار اربعین را آزار می دهد.

هر چند حذف روادید بین ایران و عراق عملاً در راستای تسهیل زیارت اربعین و برداشتن محدودیت ها جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن این سفر صورت گرفت اما مقامات، هر بار با ایجاد محدودیت هایی تلاش می کنند بجای گسترش و بهینه سازی زیر ساخت های لازم، صورت مسئله را پاک کنند و بصورت غیر مستقیم ظرفیت حضور زوار را محدود و محدودتر نمایند.

با توجه به تشدید بحران اقتصادی  و رشد تورم در ایران و افزایش  هزینه های سفر زیارتی اربعین، عملا بخشی از طبقات فرودست جامعه ایران علیرغم عشق و علاقه فراوان برای حضور در این سفر، در میان جاماندگان زیارت اربعین قرار می گیرند و مسئولان بجای رفع این موانع و ایجاد تسهیلات برای این سفر هر سال از سامانه و ثبت نام و هزینه های اضافی رونمایی می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا