آمریکااخبارجهان

معرفی مبانی اهل بیت علیهم السلام و اعتقادات شیعه توسط یک جمعیت شیعی در یک دانشگاه آمریکایی

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که جمعیت شیعیان در ایالات متحده آمریکا روز به روز در حال افزایش است.

در همین راستا یک جمعیت شیعی از معرفی مبانی اهل بیت علیهم السلام و اعتقادات شیعه در یکی از دانشگاه های آمریکا خبر داد.

خبرگزاری “اِستیت پرس”(State Press) با انتشار مطلبی نوشت: جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که در دانشگاه آریزونا در آمریکا تاسیس شده، موفق شد یک دوره آموزش مبانی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اعتقادات شیعه را برای دانشجویان این دانشگاه برگزار کند.

جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که ترم تحصیلی قبل در دانشگاه آریزونا توسط دانشجویان شیعه تاسیس شد، موفق شد از مدیریت دانشگاه فضایی را در اختیار بگیرد تا بتواند دوره آموزشی خود را در آن برگزار کند.

گفتنی است، “هاجر راهی” تاسیس کننده جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، دانشجوی رشته علوم  تکنولوژی زیست است.

وی درباره هدف اصلی تاسیس این جمعیت گفت: ما به دنبال معرفی اصول و مبانی اسلام شیعی هستیم. ما تلاش می کنیم اعتقاداتمان را به همه دانشجویان معرفی کنیم و به اشتراک بگذاریم و تا به این لحظه موفق شده ایم برنامه ها و دوره های مختلفی در این زمینه برگزار کنیم.

او در مورد دیگر فعالیت های جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: در برخی مناسبت ها هم به شیوه ای متفاوت به معرفی مکتب اهل بیت علیهم السلام می پردازیم. مثلا در سالروز ازدواج امیرالمومنین علی علیه السلام با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به توزیع شیرینی بین دانشجویان دانشگاه پرداختیم. وقتی علت توزیع شیرینی را می پرسیدند، حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را به آنها معرفی می کردیم.

از سوی دیگر فاطمه اسدی، معاون رئیس جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که یک دانشجوی عراقی تبار است، در این باره گفت: ما معرفی مبانی شیعه به دانشجویان را ضروری می دانیم تا بهتر مذهب شیعه را بشناسند. ما به دنبال بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان در این زمینه هستیم.

در همین حال “سُمعت مهدی ابو شاهین” مسئول فضای مجازی جمعیت شیعی المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، طی اظهاراتی گفت: ما در فضای مجازی نیز فعالیت می کنیم و موفق شده ایم افرادی را نیز از طریق فضای مجازی جذب کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا