اخبارافغانستانجهان

ادامه محدودیت عزاداری حسینی علیه شیعیان افغانستان

به دنبال اعمال محدودیت گروه طالبان بر مراسم محرم، شورای علمای شیعه از مردم خواست که از راه‌ اندازی کاروان عزاداری در خیابان‌ها به دلایل امنیتی خودداری کنند.

این شورا همچنین از آنها خواست که به زیارتگاه‌های حضرت ابوالفضل و سخی در کابل هم به صورت فردی بروند. این شورا در بیانیه‌ای از عزداران به صورت مشخص خواسته است که در روزهای هفتم و دهم محرم از راه‌ اندازی کاروان‌های سوگواری در خیابان‌ها خودداری کنند.

پیش از این شیعیان در این روزها معمولا به صورت کاروان‌های سوگواری با کشیدن عَلَم منسوب به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام از محلی به محلی دیگر حرکت می‌کردند. شورای علمای شیعه افغانستان اخیرا دوبار از طالبان خواست که اعمال محدودیت بر مراسم محرم را لغو کند.

این شورا گفته بود که طالبان از نصب پرچم‌های مذهبی جلوگیری و برگزاری مراسم سوگواری در شماری از مساجد را محدود کرده است.  شورای علمای شیعه همچنین از مردم خواسته که از تیغ زدن و خون‌آلودن کردن اعضای بدن خود خودداری و در روز عاشورا در «بانک خون امام حسین» خون اهدا کنند. در روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر شد که طالبان در شهر کابل از حرکت کاروان‌های عزاداران جلوگیری و آنها را مورد ضرب وشتم قرار داده  است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا