آسیاآمریکااخباربدون دستهجهانجهان اسلامعراقهيئت ها و شعائر حسينى

گزارش یک اسقف و یک خبرنگار آمریکایی از پیاده روی أربعین

هر سالی که می گذرد، افراد غیر مسلمان بیشتری برای بررسی و کشف حقایق پیاده روی أربعین حسینی، در چنین روزهایی به کشور عراق سفر می کنند تا پاسخ پرسش های خود در مورد این روز تاریخی را بدست آورند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به اذعان همه این افراد، پیاده روی اربعین، پدیده، اقدام و اتفاقی حیرت انگیز و نادر در جهان است که تأثیرات عجیب و خاصی دارد.

“جان شاک” اسقف یکی از کلیساها در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. او تصمیم گرفت که به عراق سفر کند و ضمن شرکت در پیاده روی أربعین، این اتفاق عظیم دینی را از نزدیک مشاهده و لمس کند.

او برای ثبت برخی اتفاق های اربعین، “جان اشتانزلی” یکی از سرشناس ترین خبرنگاران عراقی را با خود همراه کرده است.

این اسقف آمریکایی که دیدگاه بسیار مثبتی درباره اربعین پیدا کرده، در این باره گفت: از زمان حضورم در مسیر پیاده روی اربعین تاکنون بیش از 100 کیلومتر پیاده رفته ایم. در این مسیر اتفاق ها و صحنه های بی نظیری را مشاهده و ثبت کرده ایم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه دیدگاه غلطی از سوی آمریکایی ها درباره شیعیان مسلمان وجود دارد و معتقدند که این افراد، پیرو دینی غلط هستند. آنها معتقدند که اسلام فقط دین اعراب است. اما بنده تصاویری ثبت کرده ام که ثابت می کند اسلام و شیعه فقط به اعراب تعلق ندارد بلکه از همه کشورها و قومیت ها پیرو این دین و مذهب هستند.

“جان شاک” همچنین گفت: ما همچنین تصاویری ثبت کردیم که انسانیت شیعیان را نشان می دهد. قطعا در سخنرانی های روز یکشنبه خود در کلیسا، شهروندان آمریکایی را از آنچه با چشم خود دیده ام، مطلع خواهم کرد تا واقعیت را بدانند. فراموش نمی کنم به هموطنانم بگویم که مردم عراق چقدر مهمان نواز هستند.

در همین حال “جان اشتانزلی” نیز طی اظهاراتی گفت: اتفاق هایی بی نظیر در اینجا دیده ام. واقعیت انسانیت در این مکان موج می زند. مانند آن را تاکنون در همه عمرم ندیده بودم. مردم اینجا مرا نمی شناسند اما به گونه ای از من پذیرایی می کنند که گویا بهترین دوست یا عضو خانواده آنها هستم. آنها با چای خوش طعم و غذاهای مختلفی از من پذیرایی کردند. برای بازگشت به آمریکا و انتقال تجربه بی نظیر خود به شهروندان آمریکایی، لحظه شماری می کنم. ما باید از این مردم، چیزهای زیادی یاد بگیریم.

این خبرنگار عراقی طی چند روز حضور خود در عراق، پست های متعددی در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرد که دو پست آن جالب تر از بقیه بود. در یکی از پست ها نوشته: هیچ فردی در أربعین گرسنه و تشنه نمی ماند. و در پست دیگری عکس خود با یک زائر ایرانی را منتشر کرده و ذیل آن نوشته: ایران و آمریکا در کنار حرم امام حسین علیه السلام دوست و برادرند!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا