اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

تاکید آیت الله العظمی شیرازی به تلاش برای تولید آثار ماندگار و شناساندن امام حسین به دنیا

سخنرانی سالیانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، مطابق با سنوات پیشین ، در آستانه ماه محرم حسینی در جمع مبلغان دینی ، دوشنبه بیست و هشتم ذی حجه سال ۱۴۴۴ انجام شد.

آیت الله العظمی شیرازی در بیانات خود با اشاره به این که امام حسین علیه السلام در تکوین و تشریع ، نخستین فرد در تاریخ خلقت هستند ، تاکید کردند اگر آثار مثبت و منفی در دستگاه حضرت امام حسین گردآوری شود مجموعه بزرگی به دست خواهد آمد.

ایشان با تاکید بر این که هیچ پیامبری نیست مگر اینکه کربلا را زیارت کرده ، با ذکر روایاتی به مواسات تعدادی از انبیاء الهی با حضرت سیدالشهداء اشاره کرده و فرمودند که برخی از رخدادهای عجیبی که آن پیامبران در سرزمین کربلا با آن مواجه شدند فقط اختصاص به امام حسین دارد.

آیة الله العظمی شیرازی با اشاره به منزلت کربلا و برتری آن حتی نسبت به کعبه فرمودند در روز عرفه خدای متعال ، ابتدا به زائران امام حسین عنایت می کند و سپس به زائران عرفات.

ایشان هم چنین فرمودند باید سعی کنیم در طول عمر خود آثار حسینی و ماندگار برجای گذاشته و نسبت به عاشورا بی تفاوت نبوده و مراقب باشیم تا در این موارد کوتاهی از ما سر نزند و تلاش شود در تمام جهان اعتقاد به امام حسین و اهل بیت افزایش یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا