اخبارافغانستانجهان

اخراج اجباری 138 مهاجرغیرقانونی افغانستان از ترکیه

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که ۱۳۸ مهاجر «غیرقانونی» افغانستانی که در شهر کوجالی و مناطق اطراف آن در ترکیه دستگیر شده بودند، به افغانستان بازگردانده شدند.

به گزارش این رسانه‌ها این پناهجویان روز یکشنبه 25 تیر، از ترکیه اخراج شدند. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به سه‌ هزار مهاجر افغانستانی اخراج شده ‌اند.

پس از اعلام سیاست مهاجرتی تازه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، حکومت این کشور گفته روند شناسایی و اخراج مهاجران غیرقانونی را در تمام شهرها ادامه می‎دهند.

پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، هزاران تن از شهروندان این کشور بدلایل مذهبی و نژادی و یا سابقه کاری در نهاد های امنیتی، مجبور به فرار به کشورهای دور و نزدیک از جمله ترکیه شدند.

در همین حال، با اخراج اجباری این مهاجران که عمدتاً نظامیان پیشین و افراد مجرد هستند، نگرانی‌ها از بازداشت و شکنجه ى آنان از سوی طالبان افزایش یافته است.

برخی منابع از کابل می‌گویند تعداد زیادی از کسانیکه از ترکیه اخراج و به افغانستان منتقل می‌شوند، به محض ورود به فرودگاه کابل، از سوی طالبان بازداشت می‌شوند.

منابع گفته اند طی چند ماه اخیر، ده ها تن از نظامیان پیشین دولت افغانستان در فرودگاه کابل ناپدید شده اند که از سرنوشت شان هيچ اطلاعی در دست نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا