اخبارجهان

رئیس آژانس اقلیمی سازمان ملل : برای «نجات جهان» از گازهای گلخانه‌ای فقط دو سال وقت داریم

سایمون استیل رئیس آژانس اقلیمی سازمان ملل طی سخنرانی خود در پژوهشکده «چتم هاووس» در لندن گفت : برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با هدف «نجات جهان» فقط دو سال و برای تامین منابع مالی لازم برای انجام اين تغییرات حتی کم‌تر وقت وجود دارد.

او ضمن اشاره غیرمستقیم به انتخابات سال جاری در بسیاری از کشورهای جهان یادآوری کرد که اقدام درمورد تغییرات اقلیمی فقط برعهده قدرتمندان نیست، و این فرصت دو ساله برای نجات جهان شامل تک تک ساکنان کره زمین می‌شود.

کشورهای فقیر به رهبری نخست وزیر باربادوس و رئیس جمهور کنیا قصد دارند در اجلاس آتی بانک جهانی و سایر نهادهای مالی بین‌المللی برای اصلاح نظام وام دهی به کشورهای فقیر به خصوص کشورهایی که از فجایع طبیعی آسیب دیده‌اند فشار بیاورند.

رئیس آژانس اقلیمی سازمان ملل افزود که سایر نهادهای بین المللی از جمله کشورهای گروه ۲۰، بانک‌ها و حتی سازمان بین‌المللی دریانوردی نیز باید به اشکالی غیر از وام به کشورهای فقیر کمک کنند.

به گفته او کشورهای عضو گروه ۲۰، شامل ۲۰ کشور صنعتی جهان، مسئول انتشار ۸۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای هستند و این گروه همچون بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ باید در حل این بحران نیز نقش کلیدی ایفا کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا