اخبارافغانستانجهان

نقشه راه جدید سازمان ملل برای حمایت از مردم افغانستان

سازمان ملل متحد روز دوشنبه، 12 تیر، چارچوب راهبردی خود برای افغانستان در دوره ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد.

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان گفته این سند، چارچوب نیازها و حقوق آسیب ‌پذیرترین افراد جامعه از جمله زنان، کودکان، آوارگان داخلی، پناهندگان و گروه‌های قومی و مذهبی را بیان می‌کند.

سازمان ملل متحد و شرکای آن اذعان دارند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی برای رسیدگی پایدار به درد و رنج بزرگ و فزاینده انسانی مردم افغانستان در میان مدت و بلند مدت کافی نخواهد بود.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان محدودیت‌های شدید علیه زنان در این کشور وضع کرده و از جمله کارکردن آنان را در دفتر‌های سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی و داخلی ممنوع کرده است.

مقام‌های سازمان ملل متحد بارها تاکید کرده ‌اند که این محدودیت‌ها بر ارائه‌ی کمک‌‌های بشردوستانه‌ به مردم افغانستان تأثیر می‌گذارد و خواستار لغو آن شده ‌اند.

براساس آمارهای سازمان ملل، ۲۸.۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی گفته که ۳.۲ میلیون نفر از جمله کودکان زیر پنج سال در افغانستان سوء تغذیه دارند و پیش‌بینی می‌شود بین ماه مه تا اکتبر سال جاری، تا 15.3 میلیون نفر در این کشور با ناامنی شدید غذایی مواجه شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا