اخبارجهانجهان اسلام

طرح های حفاظتی از زائران در شهر مقدس کربلا در آستانه ماه محرم و صفر

شیخ میثم الزیدی، فرماندهی لشکر رزمی العباس علیه السلام، یکی از تشکیلات حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: پیش بینی می شود تعداد زائران آستان مقدس حسینی و عباسی در ماه های محرم و صفر افزایش یابد و امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

وی افزود: نیروهای وابسته به آستان مقدس عباسی و حسینی در کنار نیروهای امنیتی برای حفاظت از زائرین آمادگی کامل دارند و با تدوین طرح های امنیتی و ارائه روش های جدید تلاش خود را برای خدمات رسانی به کار خواهند بست.

او افزود: نیروهای عتبات عالیات در قبال میلیون ها زائر مسئولیت بزرگ و اساسی دارند و وظیفه اصلی آنها حفاظت از عتبات عالیات و دفع آسیب و خطرهاست.

وی تاکید کرد: نیروهای ما اعم از لشکر رزمنده العباس و یا لشکر امام علی علیه السلام واقع در در صحن مطهر در نجف اشرف نیز مستقر خواهند بود.

بر اساس گزارش ها، میلیون ها زائر از استان ها و خارج عراق در ماه محرم و اربعین به کربلای معلی می آیند و ما برای تامین امنیت زائران با مقامات رسمی مربوطه در ارتباط خواهیم بود و همکاری های لازم را انجام می دهیم.

الزیدی افزود: وظایف لشکر رزمی العباس، کنترل چهار محور شهر مقدس کربلا از مرزهای اداری شهر و تا مرکز شهر است. با وجود آنکه در ضلع غربی زائران حضور ندارند، ما امنیت این اماکن را نیز تحت نظر داریم.

الزیدی درباره هماهنگی با نیروهای امنیتی گفت: هماهنگی در سطح عالی همه ساله از طریق نشست یکپارچه با فرماندهی عملیات کربلای مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی در تمامی بخش های زمینی، دریایی و هوایی کار حفاظت از زائران را بر عهده دارند.

او ادامه داد: امسال با توجه به اینکه اربعین در فصل تابستان و بسیار گرم است نیاز به حمل یخ و آب برای زائرین در سفر وجود دارد. با همکاری نیکوکاران، کار حمل یخ و آب صورت می گیرد. همچنین تلاش می شود وضعیت بیماران دیابتی را در مسیر برای ارائه خدمت رسانی در نظر بگیریم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا