اخبارپاکستانجهان

آمادگی شیعیان پاکستان برای همایش‌های غدیر و عاشورا

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مجلس علمای امامیه پاکستان، همانند سال‌های گذشته، تصمیم گرفته شده که اجتماعات سراسری به مناسبت عید غدیر خم و استقبال از ماه محرم برگزار شود. در همین راستا مبلغان امامیه شهرستان‌های مربوطه در همایش هایی که در بخش های مختلف استان‌ها از جمله پنجاب برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. بر اساس برنامه زمانبندی، کنفرانس علما و مبلغان پنجاب مرکزی در تاریخ 5 ژوئیه در شهر سرگودا، کنفرانس علما و مبلغان پنجاب شمالی و جنوبی در تاریخ 12 و 16 ژوئیه در گجرات و کودت آدو، برگزار می شود.

شیعیان پاکستان و محبان اهل بیت اطهار علیهم السلام در سراسر این کشور همه ساله با حضور پرشور در مساجد و امام بارگاه‌ها (حسینیه ها) عید ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام را با برپایی جشن های باشکوهی گرامی می‌دارند.

شیعیان پاکستان همچنین با آذین بندی مساجد و اماکن عمومی شهرها و بخش های خود، محافل جشن عید سعید غدیر را برپا می‌کنند. در این مراسم های باشکوه، سخنرانان با وعظ درباره داستان غدیر، سالروز اعلام امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام را از سوی پيامبر خدا صلى الله عليه و آله، مقدس و محترم شمرده و مداحان با اجرای سروده های دینی و مولودی خوانی به فضای معنوی این محافل شاد، رونق می‌بخشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا