اخبارجهانیمن

بروز بحران گرسنگی فاجعه بار ، فقط یک وعده غذایی در روز سهم اکثر خانواده ها در یمن

بروز فاجعه انسانی در یمن ، علاوه بر تاکید اتاق بازرگانی و صنایع عدن ، با هشدار جدی سازمان های امدادی بین المللی از جمله برنامه جهانی غذا مواجه شده است.

بر اساس این گزارش ها فقط یک وعده غذایی در روز ، سهم اکثر خانواده ها در یمن می باشد ، و بحران گرسنگی فاجعه بار در این بخش از کره زمین ، در حال خودنمایی است.

بسیاری از سازمان های امدادی بین المللی روز چهارشنبه تاکید کردند که به طور فزاینده ای نگران وخامت اوضاع انسانی در یمن به دلیل پیچیدگی ارسال کمک به میلیون ها یمنی هستند.

سازمان‌های امدادی بین‌المللی همچنین هشدار دادند که اقدامات نظامی و درگیری‌های جاری ، منجر به توقف عملیات‌های بشردوستانه در این کشور شده ، در حالی که دو سوم جمعیت این کشور ، به کمک نیاز دارند.

در تازه ترین رخدادها، اتاق بازرگانی و صنایع عدن با صدور بیانیه ای از وضعیت معیشتی و اقتصادی در این کشور ، سخن گفته است.

اتاق بازرگانی و صنایع عدن با تشریح وضعیت اسف بار مردم یمن تاکید نموده که با نگرانی فراوان پیگیر وضعیت شهروندان یمنی که فقر، گرسنگی و فلاکت گریبانگیر آنان شده ، می باشد ، به گونه ای که شرایط به جایی رسیده که اکثر مردم دیگر قادر به تامین نیازهای اولیه ی خود ، از جمله غذا نیستند.

اتاق بازرگانی و صنایع عدن در ادامه افزوده : خورد و خوراک بسیاری از خانواده‌ها به یک وعده غذایی در روز محدود می‌شود که به سختی می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند ، و تداوم این وضعیت ، ناگزیر منجر به بروز بلایا و نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

این سازمان با تاکید بر این که این یک رخداد خطرناک است که عواقب آن قابل پیش بینی نیست، خواستار توقف وخامت و کاهش آلام مردم شد.

برنامه جهانی غذا هم در این رابطه گفته است که میزان کنونی گرسنگی در یمن بی سابقه است و باعث رنج شدید میلیون ها نفر شده ، و علیرغم کمک های بشردوستانه جاری، ۱۷ میلیون یمنی از ناامنی غذایی رنج می برند.

این نهاد بین المللی تاکید کرده که وضعیت انسانی در یمن بسیار شکننده است و هرگونه قطع منابع حیاتی مانند غذا، سوخت و دارو، میلیون ها نفر را به گرسنگی و مرگ نزدیک می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا