آفریقااخبارجهان

تشدید درگیری‌های داخلی در سودان

با ورود جنگ به دوازدهمین هفته‌، درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع دیروز یکشنبه، 11 تیر، تشدید شد و تمام تلاش‌ها برای پایان صلح ‌آمیز درگیری متوقف شده ‌اند.

این درگیری باعث عمیق ‌تر شدن بحران انسانی شده و دیگر منافع منطقه‌ای را نیز با تهدید مواجه کرده است. در حالی‌که ارتش بر حملات هوایی و توپخانه‌ای متمرکز شده، نیروهای پشتیبانی سریع بر پایتخت تسلط دارند و به غارت و اشغال خانه‌ها متهم شده ‌اند.

این جنگ همچنین به شهرهایی در غرب کردفان و دارفور، به‌ویژه غربی‌ترین شهر ال جنینا، جایی که نیروهای پشتیبانی سریع و شبه ‌نظامیان عرب به پاکسازی قومی متهم شده‌ اند، ضربه زده است. واحد مبارزه با خشونت علیه زنان، یک سازمان دولتی، دو روز پیش اعلام کرد که ۸۸ مورد تجاوز جنسی را در خارطوم، ال جنینا و نیالا، پایتخت دارفور جنوبی ثبت کرده است.

همزمان با تشدید درگیری‌ها، سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز در سودان گفته حداقل 13 کودک در هفته‌های اخیر در جریان شیوع مشکوک سرخک در اردوگاه‌های آوارگان داخلی در ایالت نیل سفید سودان جان خود را از دست داده‌ اند. این سازمان غیردولتی اعلام کرده که در مجموع 3145 بیمار را در ماه ژوئن دریافت کرده و با ورود افراد بیشتر، نیاز فوری به افزایش خدمات مانند واکسیناسیون، حمایت تغذیه، سرپناه، آب و بهداشت احساس می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا