آسیااخبارجهان اسلام

تاکید چهره‌های برجسته علمی ادیان و مذاهب مختلف هند بر احیاء و بازسازی بقیع

چهره‌های برجسته علمی ادیان و مذاهب مختلف هند با حضور در همایشی بر احیاء و بازسازی بقیع تاکید نمودند.

کنفرانسی برای بزرگداشت فاجعه تخریب بقیع در اجمیر شریف درگاه (آرامگاه خواجه معین الدین چشتی) در هند برگزار شد.

به گفته برگزارکنندگان این همایش، این مکان برای برپایی این نشست، هدفمند و به منظور آگاهی‌بخشی در مورد مظلومیت ائمه بقیع علیهم السلام انتخاب شد.

برگزار کنندگان این همایش تاکید نمودند : در حالیکه حرم مطهر ائمه مظلوم بقیع توسط وهابی‌های تندرو و به اصطلاح “مسلمان” با خاک یکسان شده است، اما مقبره یک صوفی قدیس در هند هم‌چنان پابرجا و مورد احترام همه مسلمانان این کشور است.

بانیان این نشست همچنین هدف از مشارکت دادن فعالان اجتماعی سایر ادیان، و مسلمانان اهل تسنن را در این همایش، تلاش برای شناساندن این واقعه‌ی مهم که فراتر از منظر دینی و گسترده‌تر از حادثه‌ای عادی است، عنوان نمودند که شایسته توجه بشردوستانه و جهانی و فراتر از مرزهای معمول است.

این مراسم که پس از نماز جمعه برگزار شد، میزبان تعدادی از سخنرانان مهم از علمای شیعه و همچنین شخصیت‌های اهل تسنن و هندو بود.

آیت الله سید منتظر مهدی، سید مطلوب مهدی، علامه سید حبیب احمد حسینی، حاج سید معین حسین چیستی، شری توشار گاندی و شری سوامی سارنگ از جمله سخنرانانی بودند که در این همایش در تجلیل از جایگاه رفیع ائمه اطهار علیهم السلام سخنرانی کردند.

در این رویداد، شرکت‌کنندگان و سخنرانان، خواستار تلاش جهانی برای احیاء و بازسازی این مکان مقدس، نه صرفاً به عنوان یک دغدغه برای شیعیان، بلکه به منزله‌ی میراث اسلامی شدند که نهایت احترام را از سوی تمام بشریت، به ویژه موحدانِ ادیان ابراهیمی به همراه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا