اخبارجهانجهان اسلام

ادامه واکنش های جهانی به قرآن سوزی در سوئد

واکنش های جهانی به قرآن سوزی و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان از سوی افراد ، گروه ها و سازمان های مختلف بین المللی ادامه دارد.

در تازه ترین واکنش ها مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی از جمله بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی ، مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام ، مرکز آدم و برخی دیگر از مجموعه ها این اقدام موهن را محکوم کردند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی نیز در بیانیه ای اقدام مقامات سوئدی را در اعطای مجوز برای قرآن سوزی را محکوم و این گونه رفتارها را نقض آشکار حقوق بشر تحت عنوان آزادی بیان توصیف نموده و یادآور شده است که آزادی های عمومی و خصوصی نبایستی از حدود حقوق انسان ها فراتر رفته و موجب تعدی به مقدسات و کرامت های پیروان دیگر ادیان و عقاید شود.

این مرکز تاکید نموده که تداوم این گونه اقدام ها موجب اعمال خشونت آمیز متقابل خواهد شد.

این بنیاد در بیانیه خود از مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا این گونه اقدام ها را که موجب نقض آشکار حقوق بشر است محکوم کند و قوانینی را وضع کند که رفتار عاملان این گونه هتک حرمت ها بلافاصله و به صراحت جرم انگاری تلقی شود.

در بیانیه مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام هم آمده است : معرفی فرهنگ ثقلین به جهانیان بهترین پاسخ در برابر اهانت به قرآن کریم است

در ادامه بیانیه این رسانه تاکید شده که تداوم اهانت به مقدسات مسلمانان به ویژه قرآن کریم و تکرار این اقدام ها می تواند هشداری برای همه مسلمانان باشد که با خطر این گونه اقدامات در همه جای دنیا مواجه هستند.

مجموعه رسانه ای امام حسین هم چنین خاطر نشان کرده است : آیت الله العظمی سید صادق شیرازی بارها تأکید کرده اند که حکومت های اسلامی باید بر اساس اصول دو حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و وصی آن حضرت امیرالمومنین علیه السلام عمل کنند تا جهانیان حقیقت ناب اسلام را بشناسند

مرکز آدم برای دفاع از حقوق و آزادی‌ ها هم در بیانیه ای سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد را نشان‌دهنده نیت بدخواهانه برای شعله‌ور کردن درگیری ها عنوان نموده که به هیچ وجه با دموکراسی یا آزادی رابطه ای ندارند.

این مجموعه دولت سوئد را به تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز به جای اعطای مجوز به اقدام هایی که احساسات صدها میلیون نفر از مسلمانان را تحریک می کند ، توصیه کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا